| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Amaçlı Muhasebe Yaklaşımları | MUH 608 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | YOK | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | Muhasebe tarihi Finansal Muhasebe Gelişmelerinin Değerlemesi | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ŞULE YILDIZ | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş.Gör. Hüseyin Can AYAR | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Dersin amacı muhasebeye sosyal yaklaşımları tartışmak, muhasebede tartışmalı konular hakkında görüş oluşturmak. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste Finansal tabloların sunumu,Muhasebe ve kültür (sosyal boyutlar),Muhasebe ve kültür (muhasebe değerleri),Doğal kaynak muhasebesi , Denetimde soysal sorumluluk yaklaşımları işlenecektir | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramını bilir | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Muhasebeye sosyal açıdan yaklaşır ve bu açıdan tartışabilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Muhasebede değer kavramıni tanımlayabilir ve tartışır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Muhasebenin felsefi temelleri hakkında fikir beyan edebilir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramı | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 2 | Finansal tabloların sunumu | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 3 | Denetim ve sosyal sorumluluk | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 4 | Muhasebe ve kültür (sosyal boyutlar) | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 5 | Muhasebe ve kültür (muhasebe değerleri) | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 6 | İşletme ve strateji | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 7 | Balanced Score Kart | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 8 | Çevre muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 9 | EVA | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 10 | Bulanık Muhasebe | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 11 | Yaratıcı Muhasebe | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 12 | Marka muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 13 | Doğal kaynak muhasebesi | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| 14 | Denetimde soysal sorumluluk yaklaşımları | İlgili kitap ve makalelerin gözden geçirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Kaplan, R.S., Norton D.P., (1996), Balanced Scored Card: Translation Strategy into Action, Harward Buss. Cshool Press, Boston | 
| Ders Kaynakları | Kaplan, R.S., Norton D.P., (1996), Balanced Scored Card: Translation Strategy into Action, Harward Buss. Cshool Press, Boston  | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Muhasebede sosyal sorumluluk kavramını bilir | |||||||
| 2 | Muhasebeye sosyal açıdan yaklaşır ve bu açıdan tartışabilir | |||||||
| 3 | Muhasebede değer kavramıni tanımlayabilir ve tartışır. | |||||||
| 4 | Muhasebenin felsefi temelleri hakkında fikir beyan edebilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 50 | 
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Sözlü Sınav | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||