| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Muhasebe Tarihi | MUH 611 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Doktora | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET VECDİ CAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Hüseyin Can AYAR | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı, Muhasebe Tarihi hakkında bilgi ve anlayış kazandırmaktır. | 
| Dersin İçeriği | Bu dersler öncelikle işlenir. Gözlemlenen muhasebe kronolojik araçlarda açıklanmıştır. Muhasebe uygulamaları ve medeniyetin öne çıktığı kültürde medeniyet, dönem ve insanlar üzerinde durulmuştur. Tarihsel muhasebede nasıl rehberlik edilir. seviye hangi kısımlardan ayrılmıştır. 
 | 
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
|       | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci, muhasebenin dünyanın en eski mesleklerinden biri olduğunu bilir | Anlatım, | |
| 2 | Öğrenci, muhasebe tarihinin derinliğini keşfeder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Öğrenci, muhasebe tarihini genel olarak özetler ve açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişiminde etkili olan faktörleri açıklar ve yorumlar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişimini insanlığın, uygarlık tarihinin gelişimi ile ilişkilendirir, muhasebe gelişmelerini dönemsel olarak analiz eder | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Öğrenci, muhasebe tarihi araştırmalarını, muhasebe uygulamaları tarihi ve muhasebe kuramları tarihi olarak ayırt eder, muhasebe tarihinin nasıl araştırılacağını bilir ve açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Muhasebe nedir? Muhasebeye farklı bakışlar, Muhasebenin farklı anlamları, Muhasebeye ilişkin tanım denemeleri | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 2 | Muhasebenin hiyerarşik düzeyleri, Muhasebenin türleri, Kapsam ve Sınırları, Hedef ve Amaçları, Uygulama Alanları | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 3 | Muhasebe felsefesi, Muhasebe mantığı, Muhasebenin matematiği, Muhasebe sosyolojisi, Muhasebe Antropolojisi, Muhasebe Kültür ve değerleri | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 4 | Muhasebenin tarihsel dönemlere ayrılması, Mental muhasebe dönemi, Yazılı belgeler dönemi | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 5 | Milattan önce muhasebe : Mezopotamya´da muhasebe: Sümerler, Asurlar, Akadlar, Babiller | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 6 | Eski Türklerde muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 7 | Eski Mısır´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 8 | Eski Yunan ve Roma´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 9 | ARA SINAV | |
| 10 | Çin´de, Hintlilerde, Perslerde ve Araplarda muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 11 | Avrupa´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 12 | Osmanlı´da muhasebe | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 13 | Muhasebe gelişmelerini etkileyen faktörler, Muhasebe gelişmelerinin dönüm noktaları | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| 14 | Muhasebe tarihi araştırmaları ve Muhasebe tarihini araştırma yöntemleri | İlgili kaynaklar okunmalı | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ahmet Vecdi CAN, Muhasebe Tarihi Ders Notları | 
| Ders Kaynakları | GÜVEMLİ,O., Türk Devletleri Muhasebe Tarihi Cilt 1-2-3-4, İstanbul | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | En az bir yabancı dili de kullanarak kendi disiplininde derinlemesine bilgi sahibidir. | X | |||||
| 2 | Kendi disiplinindeki kavram, uygulama, model ve teoriler ile araştırma yöntem bilgisini, bilimsel çalışmalarda ele aldığı işletme ve yönetim sorunlarının çözümünde disipline orijinal katkı sunacak şekilde kullanır. | X | |||||
| 3 | Sahip olduğu bilgileri etik değerlere uygun, yasalar çerçevesinde, doğru ve güvenli şekilde kullanır. | X | |||||
| 4 | Disiplini ile ilgili sosyal konular hakkında farkındalığını gösterir. | X | |||||
| 5 | Bilimsel çalışmalarını nitelikli bilimsel mecralarda yayınlatabilir. | X | |||||
| 6 | Bilimsel çalışmalarını sözlü olarak bilimsel toplantılarda akademik teamüllere uygun bir şekilde sunabilir. | X | |||||
| 7 | Toplumsal refah oluşturmak için inovasyona dayalı girişimciliği stratejik eylemler ile ilişkilendirebilir ve tasarlayabilir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Öğrenci, muhasebenin dünyanın en eski mesleklerinden biri olduğunu bilir | |||||||
| 2 | Öğrenci, muhasebe tarihinin derinliğini keşfeder | |||||||
| 3 | Öğrenci, muhasebe tarihini genel olarak özetler ve açıklar | |||||||
| 4 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişiminde etkili olan faktörleri açıklar ve yorumlar | |||||||
| 5 | Öğrenci, muhasebenin tarihsel gelişimini insanlığın, uygarlık tarihinin gelişimi ile ilişkilendirir, muhasebe gelişmelerini dönemsel olarak analiz eder | |||||||
| 6 | Öğrenci, muhasebe tarihi araştırmalarını, muhasebe uygulamaları tarihi ve muhasebe kuramları tarihi olarak ayırt eder, muhasebe tarihinin nasıl araştırılacağını bilir ve açıklar | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 | 
| Ödev | 1 | 25 | 25 | 
| Final | 1 | 30 | 30 | 
| Toplam İş Yükü | 155 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||