| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetimi | EIS 502 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR | 
| Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, | 
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İKY fonksiyonları ile ilgili teorik-uygulama bağlamda ilişkisinin kapsamlı bir şekilde ele alınması ve İKY fonksiyonlarını uygulayabilmeleri için gerekli bilgi ve yeteneğin güçlendirilmesi amaçlanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste temel olarak İKY'nin temel yapısı ve iş analizi, İK planlaması, performans değerleme, iş değerleme ve ücret yönetimi gibi İK fonksiyonlarının uygulamaları ile ilgili konulara değinilecektir. | 
| Kalkınma Amaçları | 
|---|
|   | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Örgütlerde İKY faaliyet ve fonksiyonları hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İnsan kaynakları yönetimi alanını tanımlamak ve işletmelerde yönetici ve çalışanları hangi noktalarda etkilediğini anlayabilir düzeyde olma, | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | İK faaliyet ve fonksiyonları arasında ileri düzeyde bağlantı kurarak entegrasyon sağlayabilme | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 4 | Temel İKY faaliyetlerini ve uygulamalarını değerlendirebilme | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerebilme | Soru-Cevap, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Giriş ve İnsan kaynakları yönetiminin ortaya çıkışı | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 2 | İKY departmanının kuruluşu ve İK fonksiyonlarının tanıtılması | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 3 | İnsan kaynakları politikaları | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 4 | İş analizi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesiDers notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 5 | İnsan gücü planlama | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 6 | Personel temin ve seçimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 7 | Eğitim geliştirme | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 8 | Performans değerleme | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 9 | Kariyer yönetimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 10 | İş değerleme | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 11 | Ücret yönetimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 12 | Çalışanların iş yaşamına uyumlaştırılması | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 13 | İnsan kaynakları bilgi sistemleri | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| 14 | Stratejik insan kaynakları yönetimi | Ders notunun ilgili kısımlarının gözden geçirilmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | SABİS dokümanları | 
| Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. İKY kitaplarının ilgili bölümleri, İKY raporları 
 | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Örgütlerde İKY faaliyet ve fonksiyonları hakkında yeterli bilgiye sahip olma, | ||||||||
| 2 | İnsan kaynakları yönetimi alanını tanımlamak ve işletmelerde yönetici ve çalışanları hangi noktalarda etkilediğini anlayabilir düzeyde olma, | ||||||||
| 3 | İK faaliyet ve fonksiyonları arasında ileri düzeyde bağlantı kurarak entegrasyon sağlayabilme | ||||||||
| 4 | Temel İKY faaliyetlerini ve uygulamalarını değerlendirebilme | ||||||||
| 5 | İKY fonksiyonları ile ilgili sorunlara dair çözümler önerebilme | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 70 | 
| 1. Kısa Sınav | 30 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 | 
| Ödev | 2 | 15 | 30 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Kısa Sınav | 0 | 15 | 0 | 
| Toplam İş Yükü | 146 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||