| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| E-Ticaret | EIS 541 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok | 
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM | 
| Dersi Verenler | Doç.Dr. EMRE YILDIRIM, | 
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Volkan Göktaş | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İşletmelerin zamanla işlerini elektronik ortama taşıma zorunluluğundan dolayı, gelecekte bu tip işletmelerde görev alacak öğrencilerin hazırlanılması için bu derste çeşitli uygulamalarla, bu alanda görülen bilgi eksikliğinin tamamlanması amaçlanmaktadır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste, dijital dünya ve E-ticaretin tanıtımı, Network ve kişisel online kullanımı, Web işletme modelleri, Müşteri desteği ve online kalite, Elektronik ortamda yeni ürün geliştirme, Online işletme topluluğu, Elektronik ortamda fiyatlandırma, E-ticarette planlama, İnternet organizasyonları konularına değinilecektir | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, | |
| 2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak | Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak | Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Problem Çözme, Bireysel Çalışma, | |
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak | Problem Çözme, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Anlatım, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | İNTERNETİN GELİŞİMİ VE TEMEL KAVRAMLAR | E-ticaret Ders Notları HF1 | 
| 2 | GELENEKSEL EKONOMİDEN YENİ İŞ DÜZENİNE | E-ticaret Ders Notları HF2 | 
| 3 | GELENEKSEL EKONOMİDEN YENİ İŞ DÜZENİNE | E-ticaret Ders Notları HF2 | 
| 4 | E-TİCARET MODELLERİ | E-ticaret Ders Notları HF3-4 | 
| 5 | E-TİCARET MODELLERİ | E-ticaret Ders Notları HF3-4 | 
| 6 | E-TÜKETİCİ DAVRANIŞI | E-ticaret Ders Notları HF5-6 | 
| 7 | E-TÜKETİCİ DAVRANIŞI | E-ticaret Ders Notları HF5-6 | 
| 8 | E-TÜKETİCİ DAVRANIŞI | E-ticaret Ders Notları HF5-6 | 
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | E-TİCARETTE PAZARLAMA KARMASI | E-ticaret Ders Notları HF7 | 
| 11 | E-TİCARETTE PAZARLAMA STRATEJİLERİ ve E-TUTUNDURMA | E-ticaret Ders Notları HF8 | 
| 12 | E-TİCARETTE PAZARLAMA STRATEJİLERİ ve E-TUTUNDURMA | E-ticaret Ders Notları HF8 | 
| 13 | E-TİCARETTE GÜVEN | E-ticaret Ders Notları HF9 | 
| 14 | E-TİCARETTE GÜVEN | E-ticaret Ders Notları HF9 | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | E-ticaret ders notları | 
| Ders Kaynakları | Civelek, M. Emre., (2003), İnternet Ticareti, Beta Yayıncılık, İstanbul. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | X | |||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İşletme yönetiminin yerel, ulusal, uluslar arası ve küresel boyutları ile bilişim teknolojileri başta olmak üzere işletmeciliğin çağdaş yöntem ve teknolojilerindeki güncel gelişmeleri yorumlamak | ||||||||
| 2 | Elektronik ortamda iş yapabilmeyi anlamak | ||||||||
| 3 | Elektronik ticaret modelleri için stratejileri değerlendirmek | ||||||||
| 4 | Elektronik ortamda yeni ürün geliştirmeyi tasarlamak | ||||||||
| 5 | Elektronik satılan ürünlerin fiyatlamasını planlamak | ||||||||
| 6 | Elektronik ortamda güvenlik konularını sorgulamak | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 2. Ödev | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 | 
| 1. Final | 60 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 25 | 25 | 
| Ödev | 2 | 10 | 20 | 
| Final | 1 | 25 | 25 | 
| Toplam İş Yükü | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||