| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bilimsel Araştırma Teknikleri | UİK 590 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi ŞULE AYDIN TURAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğrencilerin İnsan Kaynakları Yönetimi uygulamaları hakkında araştırma tasarlama ve yürütme becerilerinin oluşturulması için gerekli kavramsal ve uygulamaya dönük yetkinliklerin oluşumuna katkı yapmak. |
| Dersin İçeriği | İnsan Kaynakları Yönetimi Uygulamaları Üzerine Bilimsel Araştırmanın Kapsamı Bilimsel raporların diğer raporlardan farkları Literatür araştırması Araştırma önerisinin hazırlanması Veri edinme yöntemlerinin incelenmesi Kaynak gösterim yöntemleri
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İKY Uygulamaları üzerine bilimsel araştırmanın bağlamını açıklayabilme | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Bilimsel Araştırmanın İKY Uygulamalarının geliştirilmesine katkısını anlayabilme | ||
| 3 | Bilimsel Araştırma Raporu'nun diğer rapor türlerinden farkını ayrımlayabilme | ||
| 4 | Bilimsel Araştırmada yararlanılabilecek kaynakları tanıma | ||
| 5 | Uygulamalı araştırma için ön çalışma ve literatür araştırması yaparak kaynakları düzenleyebilme | ||
| 6 | Sorunsal belirleyebilme ve araştırma sorusu sorabilme | ||
| 7 | Varsayım, önerme ve hipotez geliştirebilme | ||
| 8 | Araştırma sorularına uygun veri edinme yöntemlerini belirleyebilme | ||
| 9 | Kaynak gösterim kurallarına uygun olarak araştırma raporu yazabilme |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | DERSİN TANITIMI VE BİLİMSEL BİR RAPORUN AYIRICI ÖZELLİKLERİ | |
| 2 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA NEDİR? | |
| 3 | BİLİMSEL ARAŞTIRMANIN TEMEL BOYUTLARI VE TEMEL KAVRAMLARI | |
| 4 | ÖN ARAŞTIRMA VE LİTERATÜR TARAMASI | |
| 5 | ARAŞTIRMANIN BOYUTLARI İLE ARAŞTIRMA KONULARININ İLİŞKİLENDİRİLMESİ | |
| 6 | ARAŞTIRMA KONUSUNUN ODAKLANMASI VE ARAŞTIRMA SORUSU GELİŞTİRME | |
| 7 | ÖRNEK ARAŞTIRMA TASARIMLARI VE SORULARI ÜZERİNE TARTIŞMA | |
| 8 | ARAŞTIRMA EVRENİ VE ÖRNEKLEM | |
| 9 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA VERİ 1 | |
| 10 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA VERİ 2 | |
| 11 | BİLİMSEL ARAŞTIRMADA ETİK | |
| 12 | BİLİMSEL ARAŞTIRMA RAPORUNUN YAZIMI, FORMAT VE REFERANS YÖNETİMİ | |
| 13 | TEMEL VE UYGULAMALI ARAŞTIRMA ÖNERİSİ ÖRNEKLERİ ÜZERİNE ÇALIŞMA VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINA GERİBİLDİRİM | |
| 14 | TEMEL VE UYGULAMALI ARAŞTIRMA ÖNERİSİ ÖRNEKLERİ ÜZERİNE ÇALIŞMA VE ÖĞRENCİ ÇALIŞMALARINA GERİBİLDİRİM |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Haftalık olarak öğrencilerle paylaşılacaktır. |
| Ders Kaynakları | Saunders, M., Lewis, P., & Thornhill, A. (2009). Research methods for |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İKY Uygulamaları üzerine bilimsel araştırmanın bağlamını açıklayabilme | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | ||
| 2 | Bilimsel Araştırmanın İKY Uygulamalarının geliştirilmesine katkısını anlayabilme | 1 | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | ||
| 3 | Bilimsel Araştırma Raporu'nun diğer rapor türlerinden farkını ayrımlayabilme | 1 | 1 | 5 | 1 | 1 | 1 | ||
| 4 | Bilimsel Araştırmada yararlanılabilecek kaynakları tanıma | 2 | 3 | 5 | 2 | 2 | 1 | ||
| 5 | Uygulamalı araştırma için ön çalışma ve literatür araştırması yaparak kaynakları düzenleyebilme | 3 | 3 | 5 | 3 | 2 | 1 | ||
| 6 | Sorunsal belirleyebilme ve araştırma sorusu sorabilme | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | ||
| 7 | Varsayım, önerme ve hipotez geliştirebilme | 3 | 3 | 5 | 5 | 4 | 1 | ||
| 8 | Araştırma sorularına uygun veri edinme yöntemlerini belirleyebilme | 3 | 3 | 5 | 5 | 5 | 3 | ||
| 9 | Kaynak gösterim kurallarına uygun olarak araştırma raporu yazabilme | 3 | 3 | 3 | 3 | 5 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||