| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Yönetiminde Nicel Araştırma Yöntemleri | UİK 523 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 2 | Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme | Soru-Cevap, Anlatım, | Çoktan Seçmeli Testler, |
| 4 | Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Nicel tekniklere giris | |
| 2 | Tanımlayıcı istatistikler | |
| 3 | Korelasyon istatistikleri | |
| 4 | Ki-kare testleri | |
| 5 | Parametrik testler: Z test, T-test | |
| 6 | Parametrik testler: ANOVA, MANOVA | |
| 7 | Parametrik testler: ANCOVA | |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Regresyon analizi: Tek degiskenli doğrusal regresyonlar | |
| 10 | Regresyon analizi: Çok degiskenli doğrusal regresyonlar | |
| 11 | Logistik regresyon cesitleri: binary ve sıralı logit | |
| 12 | Non-parametrik testler: Mann_whitney | |
| 13 | Non-parametrik testler: Kruskal-Wallis | |
| 14 | Akademik yayınlarda örnek nicel çalışmalar |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Nicel araştırma planlama ve tasarımını öğrenme | 5 | 4 | 4 | 5 | 4 | 5 | ||
| 2 | Anket tasarlama ve istatistiksel analizini öğrenme | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||
| 3 | Nicel araştırma sonuçlarını tablolaştırma ve raporlamayı öğrenme | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 4 | ||
| 4 | Nicel yöntemler içeren akademik makaleleri yorumlayabilme ve bu makaleleri üretebilme | 5 | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
| Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||