| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Çalışma ve Toplum | UİK 518 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi ONUR METİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Canan Yılmaz |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Çalışmaya hayatının sosyolojik bir gözle incelenmesi. |
| Dersin İçeriği | Çalışma hayatının doğası Modern çalışma ilişkisi Çalışmanın anlamı ve tarihi 20. ve 21. yüzyılda çalışma ilişkileri Prekarizasyon |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Modern çalışma ilişkisinin doğasını kavrama | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Çalışmaya ve çalışma ilişkisine sosyolojik bir biçimde yaklaşmayı öğrenme | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Çalışma sosyolojisi için temeller | |
| 3 | Çalışma kavramı | |
| 4 | Çalışmanın sanatsal temsilleri | |
| 5 | 20. yüzyıl üretim tarzları ve çalışma | |
| 6 | 21. yüzyılda çalışma | |
| 7 | Çalışma ve kontrol | |
| 8 | ara sınav | |
| 9 | İnsani bir çalışma ilişkisi | |
| 10 | Çalışma ilişkileri ve emeğin potansiyeli | |
| 11 | Türkiye çalışma ilişkileri tarihi | |
| 12 | Çalışma hayatında ayrımcılık | |
| 13 | Direnme ve sendikacılık | |
| 14 | Sonuç |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Fuat Man: İnsan, Çalışma ve Toplum, Sakarya Kitabevi F. Man ve diğerleri: Çalışmayı Anlamak ve Ölçmek, Sakarya Kitabevi |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Modern çalışma ilişkisinin doğasını kavrama | ||||||||
| 2 | Çalışmaya ve çalışma ilişkisine sosyolojik bir biçimde yaklaşmayı öğrenme |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Sözlü Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Proje / Tasarım | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Toplam İş Yükü | 138 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||