| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uluslararası ve Karşılaştırmalı İnsan Kaynakları Yönetimi | UİK 506 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SEVGİ DÖNMEZ MAÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye´deki İKY uygulamalarının ne şekilde gerçekleştiği ile ilgili genel bir çerçeve çizmek, anlayışının günümüzde ulaştığı noktayı ve mevcut durumun farklı ülkelerdeki İKY uygulamaları ile karşılaştırmalı olarak değerlendirilmesi amaçlanmaktadır. |
| Dersin İçeriği | Bu derste İnsan Kaynakları Yönetimi, Karşılaştırma Yönetim ve İKY: Ayrışma ve Benzeşme Teorileri, İKY Yaklaşımları ve Modelleri, İKY Uygulamaları, Türkiye'de İKY, Türkiye'deki İKY Uygulamaları ile ilgili Araştırmalara ve farklı ülkelerdeki İKY uygulamalarına yer verilecektir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Yönetimi: Genel Giriş | |
| 2 | İKY´nin Kavramsal Çerçeve ve Gelişimi | |
| 3 | Karşılaştırmalı Yönetim ve İKY | |
| 4 | Ayrışma ve Benzeşme Teorileri | |
| 5 | İKY Yaklaşımları | |
| 6 | İKY Modelleri 1: Amerikan İKY Modelleri | |
| 7 | İKY Modelleri 2: Avrupa İKY Modelleri | |
| 8 | Amerika ve Kanada İKY Uygulamaları | |
| 9 | Avrupa İKY Uygulamaları:1 | |
| 10 | Avrupa İKY Uygulamaları:2 | |
| 11 | Avrupa İKY Uygulamaları:3 | |
| 12 | Uzakdoğu İKY Uygulamaları | |
| 13 | Türkiye´de İKY | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | ARMSTRONG, Michael (2012) A Handbook of Human Resource Management, Kogan Page, 2nd Edit, London. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| Toplam | 0 |
| Toplam | 0 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 145 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||