| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Kaynakları Planlaması Uygulamaları | UİK 503 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN |
| Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRULLAH TAN, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Planlamasının gerekliliği hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, Soru-Cevap, | Kısa Cevaplı Testler, |
| 2 | Norm Kadro kavramı konusunda bilgi sahibi olur | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), |
| 3 | Kamu ve Özel sektördeki uygulama farklılıklarını öğrenir |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Giriş | |
| 2 | Strateji ve İK planlaması | |
| 3 | İşgücü arz ve talep tahmin yöntemleri | |
| 4 | Nitel tahminleme yöntemleri | |
| 5 | Nicel tahminleme:Rasyo analizi | |
| 6 | Nicel tahminleme: Doğrusal regresyon analizi | |
| 7 | Nicel tahminleme: Üstel düzeltim (Exponential smoothing) | |
| 8 | Sınav | |
| 9 | Devamsızlık yönetimi | |
| 10 | İşten çıkışlar | |
| 11 | Esnek firmalar ve FTE hesaplamaları | |
| 12 | Norm kadro | |
| 13 | Planlama ve bütçeleme | |
| 14 | Sonuç ve Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | X | |||||
| 2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | X | |||||
| 3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | X | |||||
| 4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | X | |||||
| 5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | X | |||||
| 6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | X | |||||
| 7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
| 8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan Kaynakları Planlamasının gerekliliği hakkında bilgi sahibi olur. | 5 | 3 | 4 | 5 | 4 | 0 | ||
| 2 | Norm Kadro kavramı konusunda bilgi sahibi olur | 5 | 4 | 5 | 5 | 4 | 0 | ||
| 3 | Kamu ve Özel sektördeki uygulama farklılıklarını öğrenir | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | 0 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 100 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 35 | 35 |
| Final | 1 | 60 | 60 |
| Toplam İş Yükü | 143 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||