Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Kaynakları Yönetiminde Güncel Yaklaşımlar | IKA 510 | 0 | 3 + 0 | 3 | 7 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR |
Dersi Verenler | Prof.Dr. YASEMİN ÖZDEMİR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | İKY alanındaki gelişmeleri takip etmek, bu değişimi ve sebeplerini teorik bağlamda anlamak ve uygulama ile ilişkili olarak değerlendirmek bu dersin temel amacıdır. |
Dersin İçeriği | İKY alanındaki gelişimin sebepleri, güncel olarak ele alınan ve diğer bilim alanlarında etkileşimde olan konular ile uygulama örnekleri |
Kalkınma Amaçları |
---|
![]() |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İKY'nin tarihsel gelişimini ve geldiği noktayı anlar. | Soru-Cevap, Anlatım, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
2 | İKY'nin güncel yaklaşımları ortaya çıkış nedenlerini anlar ve sorgular. | Proje, Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
3 | Mevcut iş ortamında iyileştirmelerin hangi yaklaşımlarla mümkün olacağını değerlendirir. | Problem Çözme, Proje, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
4 | Uygulama ile teori arasında ilişki kurar. | Tartışma, Problem Çözme, | Ödev / Evde-Çöz Sınavlar, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | İKY'nin Tarihsel Gelişimi ve Güncelleşmenin Gerekçeleri: İKY Sistemi | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
3 | İKYnin Dijitalleşmesi | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
4 | Uluslararası İKY | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
5 | Sürdürülebilir İKY | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
6 | Yetenek Yönetimi | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
7 | İK Denetimi | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
8 | İşveren Markası | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
9 | İş-Yaşam Dengesi | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
10 | Farklılıkların Yönetimi | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
11 | Sunum/Örnek Olay | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
12 | Sunum/Örnek Olay | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
13 | Sunum/Örnek Olay | Önerilen ilgili makale ve diğer yayınlar |
14 | Genel Değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ardıç, K. ve Özdemir, Y. (2017) İnsan Kaynakları Yönetimi-Ders Notları, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Özdemir, Y. (2017) İşe Alım- Süreç, Kavram, Uygulama, Sakarya Yayıncılık, Sakarya. Armstrong, M. (2009) Armstrong’s Handbook of Human Resource Management Practice, 11th edition, Kogan Page, London. Atlı, D. (2017) Yetenek Yönetimi, Geliştirilmiş 3. D Atlı. Baskı, Abaküs Yayınları, İstanbul. Dulebohn, J. H., Ferris G. R., ve Stodd J. T. (1996) “The History and Evolution of Human Resource Management”, in Handbook of Human Resource Management, (edited by) Gerald R. Ferris, Sherman D. Rosen ve Darold T. Barnum, Reprinted, Blackwell Publishers, Massachusetts, s. 18-41.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki kavramlara, uygulamalara ve teorilere hâkim olur ve bunları iş yaşamındaki sorunların çözümünde ya da yürüttüğü bilimsel çalışmalarda kullanabilir. | X | |||||
2 | Evrensel bilimsel etik uygulamalara riayet eder ve intihalden kaçınır. | X | |||||
3 | Faaliyetlerinin topluma ve çevreye olan muhtemel etkilerini göz önünde bulundurur, bu olumsuz etkileri en aza indirgemek ve topluma fayda sağlamak için sorumluluk alır. | X | |||||
4 | İşletme sorunlarını çözmede uygun analitik teknikleri kullanabilir. | X | |||||
5 | Bilimsel araştırma ve proje bulgularını sözlü sunum ve yazılı rapor şeklinde etkili ve ikna edici bir şekilde sunabilir. | X | |||||
6 | Girişimsel süreçleri analitik ve eleştirel bakış açısı ile inceler ve girişimci bilişe etki eden faktörleri anlar. | X | |||||
7 | Derslerinde ve araştırmalarında ihtiyaç duyacağı teknolojileri tespit etme ve etkili bir şekilde kullanma becerisine sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İKY'nin tarihsel gelişimini ve geldiği noktayı anlar. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 |
2 | İKY'nin güncel yaklaşımları ortaya çıkış nedenlerini anlar ve sorgular. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 |
3 | Mevcut iş ortamında iyileştirmelerin hangi yaklaşımlarla mümkün olacağını değerlendirir. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 |
4 | Uygulama ile teori arasında ilişki kurar. | 4 | 5 | 3 | 4 | 5 | 1 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ödev | 2 | 25 | 50 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 165 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,6 | ||
dersAKTSKredisi | 7 |