| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dünya Ekonomisi | IKT 464 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MAHMUT BİLEN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Dünya Ekonomisinin Tarihsel süreçteki değişim yönelimini analiz ederek; Dünya´daki üretim, ticaret finans hareketlerindeki değişimi ortaya koyarak, dünyanın yaşadığı krizler ve yansımalarını analiz etmek.
|
| Dersin İçeriği | Dünya Ekonomisinin tarihsel süreçteki genel trendlerini ortaya koyarak; ticaret, finans ve üretim odaklı analizlerinin yapılması ve yansımaları
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Dünya Ekonomisinin Genel Çerçevesi: Giriş | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
| 2 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Batı Gelişmesi ve Dünyanın Geri Kalanına Etkisi 1000-1800 | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Asya ve Osmanlının Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Değişimi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Endüstri devrimi Sonrası Dünya Ekonomisi ve Dünyada Gelişme Farkı | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Dünya Ekonomisinde Devletin Yükselişi ve Refah Devleti Uygulamaları | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 7 | Küreselleşme: Ticaretin Küreselleşmesi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 8 | Dünya Ekonomisinde Çin ve Asya’nın Yükselişi | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 9 | Dünyada Ülkeler Arası Gelişme Farkının Boyutları | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 10 | Küresel Gelir Adaleti Sorunu | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dünya Ekonomisinin Genel Çerçevesi: Giriş | Ders Hocasının Ders Notları |
| 2 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
| 3 | Batı Gelişmesi ve Dünyanın Geri Kalanına Etkisi 1000-1800 | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
| 4 | Asya ve Osmanlının Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Değişimi | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
| 5 | Endüstri devrimi Sonrası Dünya Ekonomisi ve Dünyada Gelişme Farkı | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
| 6 | Dünya Ekonomisinde Devletin Yükselişi ve Refah Devleti Uygulamaları | Ders Notları, S Özdemir, Küresel Refah Devleti, Ders Notları. |
| 7 | Küreselleşme: Ticaretin Küreselleşmesi | Johan Norberg, Küresel Kapitalizmi Savunmak, Liberte Yayınları, Jacques Adda, Ekonominin Küreselleşmesi, İletişim Yayınları, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları, WTO 2022 |
| 8 | Dünya Ekonomisini Sektörel Karşılaştırma: Gıda, İnşaat ve Savunma | Sektör Raporları, WTO 2022, Ders Notları |
| 9 | VİZE SINAVI | |
| 10 | Dünyada Ülkeler Arası Gelişme Farkının Boyutları | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
| 11 | Dünya Ekonomisini Sektörel Karşılaştırma: İlaç, Bankacılık, E- Ticaret ve Otomobil | ANGUS MADDISON, The World EconomyDevelopment Centre Studies, OECD, Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları. |
| 12 | Dünya Ekonomisinde Çin ve Asya’nın Yükselişi | Ronald Coase ve Ning Wang, Çin Nasıl Kapitalist Oldu? |
| 13 | Dünya´nın Tek Kutuplaşması: Para ve Finansın Küreselleşmesi ve Küresel Borç Sorunu | Mahfi Eğilmez, Tarihsel Süreç İçinde Dünya Ekonomisi, Ders Notları, WTO 2022 |
| 14 | Küresel Gelir Adaleti Sorunu | Branko Milanovic, Küresel Eşitsizlik, Ders Notları, |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Dünya Ekonomisi, Mahfi Eğilmez, Remzi Kitapevi,2018 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | X | |||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | ||||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | ||||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | X | |||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | X | |||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Dünya Ekonomisinin Genel Çerçevesi: Giriş | 4 | 4 | ||||||||||
| 2 | Zaman Tünelinde Dünya Ekonomisi 0-1000 | 4 | 4 | ||||||||||
| 3 | Batı Gelişmesi ve Dünyanın Geri Kalanına Etkisi 1000-1800 | 3 | 4 | ||||||||||
| 4 | Asya ve Osmanlının Dünya Ekonomisindeki Yeri ve Değişimi | 4 | 4 | ||||||||||
| 5 | Endüstri devrimi Sonrası Dünya Ekonomisi ve Dünyada Gelişme Farkı | 4 | 4 | ||||||||||
| 6 | Dünya Ekonomisinde Devletin Yükselişi ve Refah Devleti Uygulamaları | 4 | 4 | ||||||||||
| 7 | Küreselleşme: Ticaretin Küreselleşmesi | 4 | 4 | ||||||||||
| 8 | Dünya Ekonomisinde Çin ve Asya’nın Yükselişi | 4 | 4 | ||||||||||
| 9 | Dünyada Ülkeler Arası Gelişme Farkının Boyutları | 4 | 4 | ||||||||||
| 10 | Küresel Gelir Adaleti Sorunu | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Ara Sınav | 80 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 50 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Kısa Sınav | 2 | 0 | 0 |
| Final | 1 | 30 | 30 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Toplam İş Yükü | 130 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||