| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sermaye Piyasası Mevzuatı | EKO 465 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Finasanl yönetim, Portföy Yönetimi |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NURCAN KOSTAK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Hümeyra KOÇ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sermaye piyasasının işleyişi, fonksiyonları, aktörleri hakkında bilgi edindirmek ve bu bilgilerden hareketle sermaye piyasasına eklemlenebilecek ve yön verebilecek becerinin kazandırılması |
| Dersin İçeriği | Finansal Sistemin İşleyişi, Tahvil ve Hisse Senedine Dair Temel Kavramlar, SPK Kuruluşu ve Mevzuatı, Yatırım Bankacılığı Mevzuatı, Özel Finans Kurumları Mevzuatı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Finansal Sistemin İşleyişi hakkında fikir sahibi olma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 2 | SPK kuruluşunu ve mevzuatını kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Finansal aracı kurumları tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, | |
| 4 | Finansal araçların yasal yapısını öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Rol Oynama, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Diğer ülkelerdeki finansal yapıyı tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Finansal Sistemin İşleyişi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 2 | Tahvil ve Hisse Senedine Dair Temel Kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 3 | Türev Piyasa Araçları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 4 | SPK Kuruluşu ve Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 5 | SPK'nın İşleyişi | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 6 | Yatırım Kurumları ve Yatırım Fonları | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 7 | Merkez Bankasının Sermaye Piyasalarındaki Rolü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 8 | VİZE SINAVI | |
| 9 | Ticari Bankaların Sermaye Piyasalarındaki Rolü | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 10 | Yatırım Bankacılığı Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 11 | Özel Finans Kurumları Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 12 | Kurumsal Yatırım ile İlgili Mevzuat | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 13 | Özel Denetim Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| 14 | Özel Denetim Mevzuatı | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Şenol Babuşcu, Adalet Hazar, Sedat Yenice, Mahmut Ceylan, SPK Temel Düzey, Sermaye Piyasası Mevzuatı, İlgili Mevzuat ve Etik Kuralları, Akademi Kitabevi, 2011 |
| Ders Kaynakları | Selami Şengül, Sermaye Piyasası Mevzuatı Açıklama ve Yorumlama?, İmaj Yayıncılık, 2002 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında geniş bir perspektiften ekonomik konularda analitik olarak tutarlı fikirler oluşturma ve savunma becerisine sahip olma. | X | |||||
| 2 | Mikro ve makro ekonomik sorunlara çözüm bulmak için temel ekonometri ve istatistiksel teorileri kullanma becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 3 | Türkçe'nin yanı sıra yabancı dilde yazılı (ve tercihen sözlü) iletişim becerisine sahip olmak. | X | |||||
| 4 | Genel ekonometrik teori bilgisi. | ||||||
| 5 | Hem kamu hem de özel sektörün ihtiyaç duyduğu yüksek vasıflı personelde olması gereken yeterli düzeyde hukuk bilgisine sahip olmak. | ||||||
| 6 | Hem temel bilgisayar (word, excel gibi programlarda) hem de en az bir istatistiksel bilgisayar programını (SPSS, Eviews, Gauss, Stata vb.) kullanabilmek | ||||||
| 7 | Matematiksel, ekonomik, istatistiksel ve ekonometrik olarak analiz etme becerisi kazanmak | X | |||||
| 8 | Sayısal ve istatistiksel araştırma becerisine ve düşünme becerisine sahip, bunlar doğrultusunda alınacak kararların sonuçlarını tahmin edebilme ve doğru tahminlerde bulunabilme; nedensel ilişkileri göz önünde bulunduran, analitik düşünce yapısına sahip ve stratejik bir yaklaşım geliştirebilme | X | |||||
| 9 | Sözlü ve yazılı iletişimde bu nitelikleri kullanabilmek için kelime anlamı, kompozisyon kuralları ve gramer gibi yabancı dil bilgisine sahip olmak | ||||||
| 10 | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlerin bilincinde olmak | ||||||
| 11 | Türkçe yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olmak | X | |||||
| 12 | Takım çalışmasına uyumlu, inisiyatif sahibi, yenilikçi fikirlere açık ve analitik düşünme becerisine sahip olmak | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Finansal Sistemin İşleyişi hakkında fikir sahibi olma | 5 | 5 | ||||||||||
| 2 | SPK kuruluşunu ve mevzuatını kavrama | 5 | 5 | ||||||||||
| 3 | Finansal aracı kurumları tanıma | 5 | |||||||||||
| 4 | Finansal araçların yasal yapısını öğrenme | 5 | 5 | 5 | |||||||||
| 5 | Diğer ülkelerdeki finansal yapıyı tanıma | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 20 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||