| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dokuma Tasarımı-I | HKE 205 | 3 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | HALE ÇELİK HEKİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||
| 3 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||
| 4 | asarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dokumacılık, Dokumacılık Tarihi | |
| 2 | Anadolu Geleneksel Kumaş Dokumacılığı ve Saray Dokumaları Tekstil Hammaddeleri ve Özellikleri | |
| 3 | Dokumanın Temel Elemanları ve Kumaş Üretiminde Temel İşlemler; Örgü, Birim, Rapor, Desen, Tekrar, Tahar, Armür vb Unsurların Tanıtılması ve Ana Örgüler | |
| 4 | Ana Örgüler ve Türev Örgüler | |
| 5 | Tema Belirlenmesi ve Görsel Araştırmasının Ardından İlham Panosu Hazırlanması | |
| 6 | Tasarım Prensipleri Doğrultusunda Eskiz Çalışması | |
| 7 | Tema Görsel Araştırması, İlham Panosu, Eskiz ve Tasarımların Dosya Şeklinde Sunumu ve Eleştirel İncelenmesi | |
| 8 | Vize | |
| 9 | Dosyada Yer Alan Tasarımın Malzeme Araştırmasının Yapılması ve Teknik Çözümlemesi | |
| 10 | Tasarımın Dokuma Prensiplerine Bağlı Olarak Dokuma Tezgahında Uygulama Çalışmaları- Dokuma Tezgah Hazırlık Süreci | |
| 11 | Tasarımın Dokuma Prensiplerine Bağlı Olarak Dokuma Tezgahında Uygulama Çalışmaları- Dokuma Tezgah Hazırlık Süreci | |
| 12 | Tasarımın Dokuma Prensiplerine Bağlı Olarak Dokuma Tezgahında Uygulama Çalışmaları- Ekose Tasarımında Ana Örgülerin Dokunması | |
| 13 | Tasarımın Dokuma Prensiplerine Bağlı Olarak Dokuma Tezgahında Uygulama Çalışmaları- Ekose Tasarımında Ana Örgülerin Dokunması ve Serbest Tasarım | |
| 14 | Tema, İlham Panosu, Eskiz, Tasarım, Kullanılan Malzeme ve Teknik Çözümlemelerin Olduğu Dosya ve Dokuma Ürün Teslimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | ||||||
| 3 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||||||||
| 4 | asarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ödev | 2 | 0 | 0 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||