| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yöresel Kumaşlar- I | HKE 229 | 3 | 2 + 2 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yöresel dokumalar hakkında bilgi vermeyi amaçlamaktadır. Öğrencilerin geleneksel kumaş üretim merkezlerini tanımasını sağlamak. Yöresel tekstil tarihi üzerine yeterlik kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Bu dersi alan öğrenciler Türk yöresel kumaş tarihi üzerine bilgi almaktadır. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Anadolu dokuma bölgelerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Bölgelerin kumaş tarihçesini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Yöresel dokumaları tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Malzemeleri hakkında bilgisi vardır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 5 | Anadolu dokuma merkezlerindeki ürünleri sayar. | Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yöresel kumaşa genel bakış | |
| 2 | Geleneksel kumaşların teknik,malzeme,desen özelliklerinin incelenmesi | |
| 3 | Yöresel kumaşların teknik,malzeme,desen özelliklerinin incelenmesi | |
| 4 | Yöresel kumaşların teknik,malzeme,desen özelliklerinin incelenmesi | |
| 5 | Yöresel kumaşların teknik,malzeme,desen özelliklerinin incelenmesi | |
| 6 | Yöresel kumaşların teknik,malzeme,desen özelliklerinin incelenmesi | |
| 7 | Sakarya yöresine ait kumaşların incelenmesi ve kültürel etkinlik | |
| 8 | vize | |
| 9 | Yöresel bir kumaşın seçimi ve tarihinin incelenmesi | |
| 10 | Öğrencinin seçmiş olduğu yöresel kumaşın projeye dönüşümü | |
| 11 | Öğrencinin seçmiş olduğu yöresel kumaşın projeye dönüşümü | |
| 12 | Öğrencinin seçmiş olduğu yöresel kumaşın projeye dönüşümü | |
| 13 | Öğrencinin seçmiş olduğu yöresel kumaşın projeye dönüşümü | |
| 14 | Öğrencinin seçmiş olduğu yöresel kumaşın projenin dosya şeklinde sunumu |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anadolu dokuma bölgelerini anlatır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 2 | Bölgelerin kumaş tarihçesini bilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 3 | Yöresel dokumaları tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 4 | Malzemeleri hakkında bilgisi vardır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||
| 5 | Anadolu dokuma merkezlerindeki ürünleri sayar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Kısa Sınav | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 3 | 3 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 89 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||