| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi II (Klasik Halı Tasarım II) | HKE 418 | 8 | 2 + 4 | 4 | 7 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Klasik dönem halılarından orijinal tasarım ve uygulamaların yapılmasını amaçlamaktadır. |
| Dersin İçeriği | Seçilen konunun tasarım aşamalarını ve uygulanabilirliğini içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik dönem halılarını tanımlar ve ayırt eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Klasik dönem halı sanatı özelliklerini bilir, tasarıma aktarır ve portfolyo hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 3 | Sanatsal ve kavramsal içerikli tasarım ve uygulama yapar ve arasındaki ilşkiyi kurar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 4 | Multi disiplinler arası sistemlerde tasarımlarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Sanatsal bazlı proje tasarım uygulamaları yapar, konulu sergi hazırlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Klasik halı sanatı özelliklerinin araştırılması, tasarım tekniklerin sıralanması. | |
| 2 | Belirlenen konunun, tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışmaları. | |
| 3 | Belirlenen konunun, tasarım prensipleri doğrultusunda eskiz çalışmaları. | |
| 4 | Hazırlanan eskizlerin sunumu ve kavramsal eleştirisi. | |
| 5 | Hazırlanan eskizlerin sunumu ve kavramsal eleştirisi. | |
| 6 | Hazırlanan eskizlerin sunumu ve kavramsal eleştirisi. | |
| 7 | Eskiz çalışmalarından tasarım portfolyosunun hazırlanması ve incelenmesi. | |
| 8 | Ara sınav. | |
| 9 | Tasarımların teknik açıdan incelenmesi ve uygulanabilirliği. | |
| 10 | Tasarımların orijinal ve sanatsal yapıta dönüştürülme süreci. | |
| 11 | Tasarımların orijinal ve sanatsal yapıta dönüştürülme süreci. | |
| 12 | Tasarımların orijinal ve sanatsal yapıta dönüştürülme süreci. | |
| 13 | Tasarımların orijinal ve sanatsal yapıta dönüştürülme süreci. | |
| 14 | Bütün tasarım ve uygulamaların teslimi, değerlendirilmesi ve sunumu. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yazılı, görsel ve dijital bütün kaynaklar. Ali ÖZEL, “Halıcının El Kitabı”, Ankara, 1986., Ayşe FAZLIOĞLU, (yayına hazırlayan) Düğümün Son Halkası; “Osmanlı Sarayı Halıları”, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı Yayınları No: 38, Mas Matbaacılık A.Ş, İstanbul, 2006., Bekir DENİZ, “Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları”, AKM Yayınları, Ankara 2000., Beyhan KARAMAĞARALI, Türk soylu Halkların Halı, Kilim ve Cicim |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik dönem halılarını tanımlar ve ayırt eder. | ||||||||||||
| 2 | Klasik dönem halı sanatı özelliklerini bilir, tasarıma aktarır ve portfolyo hazırlar. | ||||||||||||
| 3 | Sanatsal ve kavramsal içerikli tasarım ve uygulama yapar ve arasındaki ilşkiyi kurar. | ||||||||||||
| 4 | Multi disiplinler arası sistemlerde tasarımlarını değerlendirir. | ||||||||||||
| 5 | Sanatsal bazlı proje tasarım uygulamaları yapar, konulu sergi hazırlar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 30 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| 1. Performans Görevi (Atölye) | 25 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 8 | 128 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 8 | 4 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Atölye) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 177 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 7 | ||