| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I (Kumaş Tasarımı I) | HKE 405 | 7 | 0 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sanatsal çalışmalar veya tekstil endüstrisine yönelik tasarımlarını koleksiyona dönüştürürken; lif sanatı,teknik yöntemler,görsel dil,renk,doku öğeleri,tasarım prensipleri ve estetik konularını ele alarak sentez ve analiz yapabilme özelliğine sahip öğrencilerin özgün ve özgürce çalışabilme yöntem bilgisinin verilmesi |
| Dersin İçeriği | Tekstil tasarımı kapsamında araştırma yöntemlerini uygulaması |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Temaya yönelik çalışır. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, | |
| 2 | Tasarım öğe ve ilkelerine göre tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Tasarımdan ürüne teknik aşamaları uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Sentez yapar. | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir araştırma konusunun seçimi. | |
| 2 | Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir araştırma konusunun seçimi. | |
| 3 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 4 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 5 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 6 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 7 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 10 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. | |
| 11 | Yazım aşaması | |
| 12 | Yazım aşaması | |
| 13 | Yazım aşaması | |
| 14 | Yazım aşaması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Kumaş Yapı Bilgisi; Burhan Bahriyeli,Bahattin Şeber, Dokuma Tekniği I-II; Zahide İmer Tasarımda Konstrüksiyon Esasları; Altuğ Acuner Döşemelik;Hülya Tezcan Tekstil Tarihi;Emre Dölen |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temaya yönelik çalışır. | ||||||||||||
| 2 | Tasarım öğe ve ilkelerine göre tasarlar. | ||||||||||||
| 3 | Tasarımdan ürüne teknik aşamaları uygular. | ||||||||||||
| 4 | Sentez yapar. | ||||||||||||
| 5 | Analiz eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 20 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 238 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||