| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi I (Klasik Halı Tasarımı I) | HKE 409 | 7 | 0 + 2 | 2 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Öğretim |
| Dersin Amacı | Klasik halı sanatı hakkında bilgilendirme, teorik ve uygulamaların tasarım boyutunda çalışılması ve proje hazırlamak. |
| Dersin İçeriği | Klasik halı sanatının tanınması, görsel malzemelerin sunumu,tasarım ve proje içerikli çalışılmasına yönelik konuları içerir. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Klasik halı sanatı hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Klasik dönem halılarını tanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Klasik dönem halılarının motif, kompozisyon ve teknik özelliklerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Klasik dönem halılarına yönelik tasarım ve uygulamalar yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Klasik halıların tasarımlarını günümüz sanat anlayışı içinde yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 6 | Proje hazırlar, sunar ve sergiye yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bitirme proje konusunun belirlenmesi | Yapılmış lisans tezlerinin incelenmesi |
| 2 | Bitirme proje si için konu önerileri, tez başlıkları. | Kaynakça taraması |
| 3 | Belirlenen Tez konusu ile ilgili Literatür araştırması ve görsel kaynakların taranması. | Görsel kaynakların araştırılıp incelenmesi |
| 4 | Bitirme projesinde yazım kurallarının anlatımı | Bölümün tez yazım kurallarını ünv sayfasından indirilip okunması |
| 5 | Bitirme projesi konusunda içerik hazırlanması | Belirlenen konu için benzer tezlerde içeriklerin incelenmesi |
| 6 | Bölüm başlığı ve alt başlıkların yazımı, kaynakça taramalarına devam. | Bölüm başlıkları ve alt başlık yazım kurallarının öğrenilmesi |
| 7 | Belirlenen başlık ve alt başlıklara göre yazma denemeleri. | Araştırma metod ve teknikleri hakkında alt bilgi edinilmelidir. |
| 8 | Görsel kaynakçaların taranması | Güvenilir kaynaklardan konu ile ilgili görseller araştırılır. |
| 9 | Vize. | Önceki hafta verilen bilgilere çalışılıp vizeye gelinir! |
| 10 | Tezin katalog bölümleri için görsellerin tespiti ve çizimleri | Bilgisayar çizim kurallarına vakıf kişi bu çalışmayı daha çabuk tamamlar. |
| 11 | Tezin teorik ve teknik kısımların yazımlarına ve düzeltmelere devam. | Kaynakçalardan tezin içerikleri ile ilgili bölümler okunmalı, yazıma öyle başlanmalıdır. |
| 12 | Tezin teorik ve teknik kısımların yazımlarına ve düzeltmelere devam. | Kaynakçalardan tezin içerikleri ile ilgili bölümler okunmalı, yazıma öyle başlanmalıdır. |
| 13 | Tezin teorik ve teknik kısımların yazımlarına ve düzeltmelere devam. | Kaynakçalardan tezin içerikleri ile ilgili bölümler okunmalı, yazıma öyle başlanmalıdır. |
| 14 | Görsel ve yazılı kaynak araştırma ödevlerinin teslimi ve genel değerlendirme. | Dönem sonuna kadar ön araştırmalar tamamlanmalıdır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Ali ÖZEL, “Halıcının El Kitabı”, Ankara, 1986., Ayşe FAZLIOĞLU, (yayına hazırlayan) Düğümün Son Halkası; “Osmanlı Sarayı Halıları”, TBMM Milli Saraylar Daire Başkanlığı Yayınları No: 38, Mas Matbaacılık A.Ş, İstanbul, 2006., Bekir DENİZ, “Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları”, AKM Yayınları, Ankara 2000., Beyhan KARAMAĞARALI, Türk soylu Halkların Halı, Kilim ve Cicim |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Klasik halı sanatı hakkında bilgi sahibidir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 2 | Klasik dönem halılarını tanır. | ||||||||||||
| 3 | Klasik dönem halılarının motif, kompozisyon ve teknik özelliklerini bilir ve uygular. | 5 | 5 | ||||||||||
| 4 | Klasik dönem halılarına yönelik tasarım ve uygulamalar yapabilir. | ||||||||||||
| 5 | Klasik halıların tasarımlarını günümüz sanat anlayışı içinde yorumlar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |
| 6 | Proje hazırlar, sunar ve sergiye yönelik ulusal ve uluslararası düzeyde çalışmalar yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 5 | 75 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||