| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yöresel Dokuma Araştırmaları II | HKE 338 | 6 | 1 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çanakkale Bergama yöresi geometrik desenli halıları öğretmek. |
| Dersin İçeriği | Çanakkale ve Bergama Yöresi halı ve dokumalarının öğretilmesi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | 1.Çanakkale halılarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Bergama halılarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Yağcıbedir halılarını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Bu dokumaların yüzey planlarını, boyutlarını, kalitelerini, renklerini ve motiflerini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
| 5 | Tasarım yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Çanakkale yöresi halılarının tarihsel gelişiminin anlatılması. | |
| 2 | Çanakkale yöresi halılarının yüzey planlarının saptanması. | |
| 3 | Çanakkale yöresi halılarının boyut, kalite ve renklerinin saptanması ve motiflerinin hazırlanması. | |
| 4 | Eskiz çalışması. (35x50 cm). | |
| 5 | 5 eskizden birinin seçilmesi ve renklendirilmesi. | |
| 6 | Bergama yöresi halılarının tarihsel gelişiminin anlatılması. | |
| 7 | Bergama halılarının yüzey planlarının saptanması. | |
| 8 | Bergama yöresi halılarının boyut, kalite ve renklerinin saptanması ve motiflerinin çizilmesi. | |
| 9 | Vize. | |
| 10 | Eskiz çalışması. (35x50 cm). | |
| 11 | 5 eskizden birinin seçilmesi ve renklendirilmesi. Yağcıbedir halılarının yüzey planlarının, boyut, kalite ve renklerinin saptanması. | |
| 12 | Yağcıbedir halılarının yüzey planlarının, boyut, kalite ve renklerinin saptanması. | |
| 13 | Yağcıbedir halı motiflerinin çizilmesi. | |
| 14 | Eskiz, renklendirme çalışması ve değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Turkish Handwoven Carpets 1-5, Kültür Bakanlığı Yayınları; Kilim Cataloque 1-2, Kültür Bakanlığı Yayınları, Oktay Aslanapa;Türk Halı Sanatının Bin Yılı/ One Thousand Years Of Turkish Carpets,İnkılap Kitapevei Ya.San.VeTic. A.Ş., İst., 2005.,Türk Soylu Halılarının(Halı-Kilim ve Cicim) Bilgi Şöleni Bildirileri, Kongre ve sempozyum Bildirileri Dizizsi:11, Atatürk Kültür Merkezi Başk. Yay. Ankara, 1998., Bekir Deniz;Türk Dünyasında Halı ve Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkezi Başk. Yay. Ankara, 2000., Şerare, Yetkin, Türk Halı Sanatı, İstanbul, 1974. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 1.Çanakkale halılarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 2 | Bergama halılarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 3 | Yağcıbedir halılarını tanır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 4 | Bu dokumaların yüzey planlarını, boyutlarını, kalitelerini, renklerini ve motiflerini anlatır. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| 5 | Tasarım yapar. | 5 | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 4 | 4 | 4 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 40 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 126 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||