| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Tekstil Konservasyonu | HKE 309 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | HALE ÇELİK HEKİM, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Tekstillerin ömürleri uzatılması amacı ile tekstil konservasyonu ile ilgili bilgi ve koruma yöntemlerinin aktarılması. |
| Dersin İçeriği | Tekstillerin korunması ve saklanmasına yönelik Konservasyon yöntemlerini aktarımı. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tekstil elyaflarını tanır. | ||
| 2 | Tekstil üretim yöntemlerini bilir. | ||
| 3 | Konservasyon yapar. | ||
| 4 | Konservasyonla ilgili yeni araştırmaları takip eder. | ||
| 5 | Tekstil objelerine konservasyon önerisi yapar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Konservasyon ve Restorasyonun Tanımı. Kültür Varlığı Nedir ve Koruma Biliminin Geçirdiği Gelişim Aşamaları ile Uluslararası Koruma Örgütleri, Tüzük ve Kanunlar | |
| 2 | Koruma Uygulamalarını Gerçekleştiren Meslek Elemanları ve Sorumluluk Alanları, Meslek Etiği | |
| 3 | Organik ve İnorganik Malzeme ve Özellikleri, Etkin Koruma- Önleyici Koruma | |
| 4 | Tekstil Tarihi ve Tekstil Malzeme Bilgisi Tarihi Tekstillerin Bozulmasına Neden Olan Dış Etkenler | |
| 5 | Tarihi Tekstillerde Lif Yapısına Bağlı Bozulma ve Nedenleri | |
| 6 | Tarihi Tekstillerin Bozulmasına Neden Olan Dış Etkenler | |
| 7 | Tarihi Tekstillerin Bozulmasına Neden Olan Dış Etkenler | |
| 8 | Vize. | |
| 9 | Tarihi Tekstillerde Görülen Bozulmalar | |
| 10 | Uygulama Öncesi Yapılacak İşlemler | |
| 11 | Tarihi Tekstillerde Depolama | |
| 12 | Tarihi Tekstillerde Sergileme | |
| 13 | Müze Ziyareti Sunumları | |
| 14 | Müze Ziyareti Sunumları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konservasyona yönelik tüm yazılı ve görsel kaynaklar. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tekstil elyaflarını tanır. | ||||||||||||
| 2 | Tekstil üretim yöntemlerini bilir. | ||||||||||||
| 3 | Konservasyon yapar. | ||||||||||||
| 4 | Konservasyonla ilgili yeni araştırmaları takip eder. | ||||||||||||
| 5 | Tekstil objelerine konservasyon önerisi yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Toplam İş Yükü | 134 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||