| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Makine Halıcılığı I | HKE 329 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Makine halılarını tanıtmak ve tarihsel gelişimi hakkında bilgilendirmek. |
| Dersin İçeriği | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi ve sektörünün günümüzdeki yeri hakkında genel bilgilendirme. Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi hakkında genel bir bilgiye sahiptir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Makine halılarında uygulanan tasarımlar hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi sahibidir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Makine halısı ve el halılarını dokuma ve desen tekniği bakımından ayırt eder. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Bilgisayar programlarında halı ve sektöre uygun programları, kendi tasarımları için kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi. | |
| 2 | Jakarlı tezgahlar ve dokuma sanayiine etkileri | |
| 3 | Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri. | |
| 4 | Makine halılarında dokuma sistemleri ve el dokuması halılardan farkları. | |
| 5 | Makinelerde ebatlandırma ve tezgah tipine göre dokuma ebatlarının sınıflandırılması. | |
| 6 | Tek parça olarak dokunan halılar ve yüz-yüze iki halıyı aynı anda dokuyan tezgahlarda çalışma sistemleri. | |
| 7 | Halılar arasındaki kalite farkları ve örnek uygulamalar yapılması | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Atkı ve tarak sıklıkları ve tezgahlardaki renk sınırlamasına uygun tasarımlar ve bilgisayarda denemeler | |
| 10 | Uygulama | |
| 11 | Uygulama | |
| 12 | Uygulama | |
| 13 | Makine halılarında bitim işlemleri ve dokumaya kazandırdıkları. | |
| 14 | Genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Tüm yazılı ve görsel kaynaklar. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Makine halıcılığının tarihsel gelişimi hakkında genel bir bilgiye sahiptir. | ||||||||||||
| 2 | Makine halılarında uygulanan tasarımlar hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
| 3 | Makine halıcılığında kullanılan tezgah tipleri, özellikleri ve çalışma prensipleri hakkında bilgi sahibidir. | ||||||||||||
| 4 | Makine halısı ve el halılarını dokuma ve desen tekniği bakımından ayırt eder. | ||||||||||||
| 5 | Bilgisayar programlarında halı ve sektöre uygun programları, kendi tasarımları için kullanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 25 |
| 1. Ödev | 25 |
| 1. Proje / Tasarım | 25 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 1 | 1 |
| Proje / Tasarım | 1 | 1 | 1 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 200 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||