| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dokumada Motif ve Sembol I | HKE 331 | 5 | 2 + 2 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Motif ve sembolün tanımını yapabilmek, erken dönem dokumalarında kullanılan motif ve sembollerin tespit ve araştırmalarını yapmak, öğrenmek, tasarım yapmak ve geçmişte kullanılan motif ve sembolleri günümüz tasarımlarında yorumlayabilmek. |
| Dersin İçeriği | Motif ve sembollerin bilinmesi, erken dönem dokumalarında kullanılan motif ve sembollerin kökenlerini araştırmayı, motif ve sembollerden yeni tasarım ve yorum yaparak gelecek dönemlerde de kullanılmasını sağlamasını içerir. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||
| 2 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||
| 3 | Sembolizmin tanımını yapar. | ||
| 4 | Erken dönem dokumalarındaki sembolleri tanır. | ||
| 5 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. | ||
| 6 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Motif ve sembol kavramlarının tanımı etimolojik olarak incelenmesi. | |
| 2 | Erken dönem motif ve sembollerinden örneklerin verilmesi. | |
| 3 | Dokumalarda kullanılan motif ve sembolik ifadeler. | |
| 4 | Motif ve sembolik ifadelerin kullanıldığı görsel alanlar. | |
| 5 | Medeniyetlarda kullanılan motif ve sembollerin sanat eserlerine yansıması. | |
| 6 | Seçilen konulardan araştırma ve eskiz çalışmaları. | |
| 7 | Sembolik desenlerden birim yüzey düzenlemelerinin hazırlanması. | |
| 8 | Motif ve semboller ile eskiz çalışmaları. | |
| 9 | VİZE | |
| 10 | Eskizlerin 35x50cm ebatlarına taşınması. | |
| 11 | Seçilen eskizlerden 5 adet uygulanması | |
| 12 | Tasarımların renklendirilmesi | |
| 13 | Motif ve sembol tasarımlarının tamamlanması. | |
| 14 | Atölye çalışmaları, uygulamalar ile ödevlerin teslimi ve genel değerlendirme. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Konu ile ilgili yazılı ve görsel kaynakların tümü. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||||||||||||
| 2 | Motif kavramını bilir ve anlatır. | ||||||||||||
| 3 | Sembolizmin tanımını yapar. | ||||||||||||
| 4 | Erken dönem dokumalarındaki sembolleri tanır. | ||||||||||||
| 5 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. | ||||||||||||
| 6 | Dokumalardaki sembol ve motif çıkışlı tasarımlar yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Performans Görevi (Uygulama) | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 121 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||