| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Yöresel Dokuma Araştırmaları-III | HKE 435 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye’deki lif sanatının ve sanatçılarının tanıtılması. |
| Dersin İçeriği | Türkiye’deki lif sanatçılarının ve sanat eserlerinin araştırılması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Lif sanatını tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Lif sanatının tarihçesini anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Genel olarak Türk lif sanatçılarını sayar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | En az bir lif sanatçısı hakkında detaylı bilgiye sahiptir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Tezgahta malzeme denemeleri yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Türk Lif Sanatı hakkında genel bilgi verilmesi. | |
| 2 | Türk Lif Sanatının tarihçesi. | |
| 3 | Türk lif sanatçılarının araştırılması | |
| 4 | Türk lif sanatçılarının araştırılması | |
| 5 | Bir lif sanatçısının seçilmesi. | |
| 6 | Seçilen sanatçının hayatı ve eserleri hakkında dosya hazırlanması. | |
| 7 | Seçilen sanatçının hayatı ve eserleri hakkında dosya hazırlanması. | |
| 8 | vize | |
| 9 | Dosyaların sınıfta sunumu. | |
| 10 | Dosyaların sınıfta sunumu. | |
| 11 | Çerçevelere çözgü çekilmesi. | |
| 12 | Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması. | |
| 13 | Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması. | |
| 14 | Farklı malzemelerle doku araştırması yapılması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yazılı ve görsel kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | ||||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | ||||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | ||||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | ||||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | ||||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | ||||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | ||||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Lif sanatını tanır. | ||||||||||||
| 2 | Lif sanatının tarihçesini anlatır. | ||||||||||||
| 3 | Genel olarak Türk lif sanatçılarını sayar. | ||||||||||||
| 4 | En az bir lif sanatçısı hakkında detaylı bilgiye sahiptir | ||||||||||||
| 5 | Tezgahta malzeme denemeleri yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 2. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 113 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,52 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||