| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Halı Tarihi | HKE 207 | 7 | 2 + 0 | 2 | 2 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ |
| Dersi Verenler | Öğr.Gör. ZEYNEP ÇAVDAR KALELİ, |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
| Dersin Amacı | Dünya’da halı dokunan ülkelerdeki halıların tanıtılması |
| Dersin İçeriği | Dünyanın farklı ülkelerinde dokunan halılar tarihsel gelişimi hakkında bilgi sahibi olmak. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Halı tarihi ve terimlerini öğrenir, araştırma yapar. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | halı tarihi hakkında görselleri ve ilk halı örneklerini tanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Kaynakça, tarihçe hakkında araştırma yapabilir. | Anlatım, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, | |
| 4 | İlk halı örneklerinin tasarım ve teknik çalışmasının yapılmasında bilgi ve beceri kazanır. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, | |
| 5 | halı tasarımlarının çeşitlerini, kronolojik sıralamasını öğrenir, tasarım ve araşltırma yapıp sunum ve projeye uyarlayabilir. | Anlatım, Tartışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Mikro Öğretim, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Halı Tarihine giriş, Pazırık halısı | |
| 2 | Doğu Türkistan halıları | |
| 3 | İran Halıları | |
| 4 | Fas ve civar bölge halıları | |
| 5 | Endülüs halıları | |
| 6 | Kafkaslar halıları | |
| 7 | Türkmen halıları | |
| 8 | Selçuklu ve Anadolu, Türk Halıları | |
| 9 | Ara sınav /Japon halıları | |
| 10 | Hindistan, Pakistan ve Çin halıları | |
| 11 | Avrupa halıları Fransa ve Belçika halıları | |
| 12 | Almanya ve İskandinavya halıları | |
| 13 | Romanya, Moldova, Polonya, İtalya halıları | |
| 14 | Amerika halıları, Büyük Britanya halıları |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Oktay ASLANAPA, Türk Halı Sanatının Bin Yılı Şerare YETKİN, Türk Halı Sanatı Hüseyin ALANTAR, Bir Kültürün Dokunuşu. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Halı tarihi ve terimlerini öğrenir, araştırma yapar. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 2 | halı tarihi hakkında görselleri ve ilk halı örneklerini tanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||
| 3 | Kaynakça, tarihçe hakkında araştırma yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 4 | İlk halı örneklerinin tasarım ve teknik çalışmasının yapılmasında bilgi ve beceri kazanır. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||
| 5 | halı tasarımlarının çeşitlerini, kronolojik sıralamasını öğrenir, tasarım ve araşltırma yapıp sunum ve projeye uyarlayabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 1 | 10 |
| Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 58 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 2 | ||