| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Uygulama Atölyesi I (Deneysel Dokuma I) | HKE 419 | 7 | 2 + 4 | 4 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof. KADRİYE DİDEM ATİŞ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Dr. Öğr. Üyesi Mine TAYLAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çeşitli kirkitli dokuma teknikleri ile proje konusunu uygulamayı amaçlar. |
| Dersin İçeriği | Tasarımların çeşitli malzeme ve “kirkitli” dokuma teknikleri ile uygulanması. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım araştırması yapabilir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Tartışma, | |
| 2 | Farklı dokuma malzemelerini tanıyabilir. | Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
| 3 | Tasarım analizi yapabilir. | Anlatım, | |
| 4 | Kültürel değerleri günümüze yansıtabilir. | Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Tüm dokuma tekniklerini bilir. |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir tasarım konusunun seçimi. | |
| 2 | Geleneksel Türk Sanatları ile ilgili bir tasarım konusunun seçimi. | |
| 3 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi. | |
| 4 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi. | |
| 5 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi. | |
| 6 | Konu hakkında görsel ve yazınsal verilerin araştırılması. / Çeşitli “kirkitli” dokuma tekniklerinin farklı malzemelerle denenmesi. | |
| 7 | Dosya hazırlanması. | |
| 8 | vize | |
| 9 | Diploma projesi için tasarımların hazırlanması. | |
| 10 | Tasarım aşaması. | |
| 11 | Tasarım aşaması. | |
| 12 | Tasarım aşaması. | |
| 13 | Tasarım aşaması. | |
| 14 | Tasarım aşaması. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Tasarım araştırması yapabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 2 | Farklı dokuma malzemelerini tanıyabilir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||
| 3 | Tasarım analizi yapabilir. | ||||||||||||
| 4 | Kültürel değerleri günümüze yansıtabilir. | ||||||||||||
| 5 | Tüm dokuma tekniklerini bilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Proje / Tasarım | 50 |
| 1. Ödev | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 9 | 144 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Atölye) | 2 | 5 | 10 |
| Final | 1 | 1 | 1 |
| Toplam İş Yükü | 258 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 10,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||