| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Bitirme Projesi II (Yöresel Dokuma Tasarımı II) | HKE 406 | 8 | 0 + 2 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi İBRAHİM ERDEK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Yöresel dokuma özelliklerinin tanınması ve Öğrencinin geleneksel etkileri çağdaş yöntemlerle ve sanatçı bakış açısı ile ürüne dönüştürme yöntemlerinin kazandırılması. |
| Dersin İçeriği | Yöresel dokumalar ve özellikleri. Halı ve kilimlerin yöresel özellikleri, dönemleri ve malzeme özellikleri. Yörelerden yola çıkılarak yeni tasarımların oluşturulması. |
| Kalkınma Amaçları |
|---|
|
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sanat-tasarım ilişkisini açıklar. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Yöresel dokuma özelliklerinin tanınması. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | Yöresel dokumaların malzeme ve teknik özelliklerinin bilinmesi. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Yöre ve tasarım ilkelerinin tespiti. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Yöresel dokuma sanatını diğer sanat dallarıyla karşılaştırır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Proje, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Yöresel dokuma sanatlarını yorumlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Yöresel dokumaların analizi. | |
| 2 | Yöresel dokumaların analizi. | |
| 3 | Yöresel dokumaların analizi. | |
| 4 | Teknik ve malzeme analizi. | |
| 5 | Yöresel dokumaların desen analizi. | |
| 6 | Yöresel dokumaların desen analizi. | |
| 7 | Yöresel dokumaların desen analizi. | |
| 8 | Eskiz çalışmaları. | |
| 9 | Eskiz çalışmaları. | |
| 10 | Eskiz çalışmaları. | |
| 11 | Çalışmaların değerlendirilmesi. | |
| 12 | çalışmaların değerlendirilmesi. | |
| 13 | Uygulama süreci ve Sunum teknikleri için alternatiflerin tartışılması | |
| 14 | Dönem içinde yapılmış tüm çalışmaların sunulması, portfolyo hazırlığı ve arşiv oluşturulması |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar |
| Ders Kaynakları | Konuya yönelik yazılı ve görsel tüm kaynaklar Yazılı ve görsel konu ile ilgili tüm kaynaklar. Aslanapa, Oktay; Türk Halı Sanatının Bin Yılı, Remzi Kitapevi 2010, İstanbul. Türk Soylu Halklarının Halı, Kilim ve Cicim Sanatı, Uluslar arası Bilgi Şöleni Bildirileri, 27-31 Mayıs Deniz, B. Türk Dünyasında Halı, Düz Dokuma Yaygıları, Atatürk Kültür Merkez Başkanlığı Yayınları., İzmir 2000 Ölçer, N. Türk ve İslâm Eserleri Müzesi Kilimleri. Eren Yayınları İstanbul.1998 Acar, B. Kilim-Cicim, Zili-Sumak, Türk Düz Dokuma Yaygıları. Eren Yayınları, ., İstanbul 1982 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | X | |||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | X | |||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sanat-tasarım ilişkisini açıklar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| 2 | Yöresel dokuma özelliklerinin tanınması. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| 3 | Yöresel dokumaların malzeme ve teknik özelliklerinin bilinmesi. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| 4 | Yöre ve tasarım ilkelerinin tespiti. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| 5 | Yöresel dokuma sanatını diğer sanat dallarıyla karşılaştırır. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| 6 | Yöresel dokuma sanatlarını yorumlar. | 5 | 5 | 4 | 4 | 4 | 3 | 3 | 3 | 3 | 2 | 3 | 3 |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 136 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||