| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Dokumada Motif ve Sembol -Iv | HKE 436 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç. MİNE TAYLAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Çağdaş dünyada sembollerin yeri ve öneminin kavranması. |
| Dersin İçeriği | Çağdaş sembollerin yaşamımızdaki önemi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sembol ve motif arasındaki farkı bilir. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Günümüz sembollerini örnekler. | Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Sanatsal tasarım yapar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Sembol önerisi yapar. | Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Renklerin etkisini kavrar. | Anlatım, Bireysel Çalışma, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 2 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 3 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 4 | Günümüz sembollerinin tartışılması. | |
| 5 | Araştırma için bir çağdaş sembolün seçimi. | |
| 6 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 7 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 8 | VİZE | |
| 9 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 10 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 11 | Yazılı ve görsel kaynaklarda araştırma. | |
| 12 | Sunum. | |
| 13 | Yeni bir sembol oluşturma. | |
| 14 | Yeni bir sembol oluşturma. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yazılı ve görsel kaynaklar |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Temel Sanat ilkelerini açıklar, anlatır ve konusuna göre sıralar. | X | |||||
| 2 | Geleneksel sanatların yorumlama, tasarlama ve uygulama aşamalarında gerekli olan tüm yüzeyleri, farklı malzemeleri ve materyalleri kullanır. | X | |||||
| 3 | Konusu ile ilgili yeni çalışma, bilgi ve fikirlere açık olarak gelişmeleri, araştırma, analiz yapma, yorumlama ve uygulama yeterliliğiyle bunları kendisine kazanım olarak dönüştürme becerisini gösterir. | X | |||||
| 4 | Geleneksel sanatlarda, farklı yüzyıllardaki renkleri kullanır, tanımlar; kullanılan süsleme unsurlarını motiflerin, tasarımların üslupsal farklılıkları saptar, kullanır; dönemlerde ki, ekolleri, sanatçılarını, tekniklerini açıklar; klasik ve özgün tasarımlar yapar. | X | |||||
| 5 | Tasarımı yapar ve bütün teorik bilgi, çizim sistemleri ve bilgisayar programlarını kullanır. | X | |||||
| 6 | Geçmiş ve günümüz sanat anlayışlarını objektif olarak algılayıp karşılaştırır ve bunları geliştirir. | X | |||||
| 7 | Konusuyla ilgili restorasyon ve konservasyon yapar. | ||||||
| 8 | Kendi öğrenme gereksinimlerini karşılayarak yaşam boyu öğrenmeyle ilgili olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| 9 | Türk Kültür tarihi ve tasarım bağlantılarını saptar. | X | |||||
| 10 | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyi´nde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.. | ||||||
| 11 | Disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 12 | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sembol ve motif arasındaki farkı bilir. | ||||||||||||
| 2 | Günümüz sembollerini örnekler. | ||||||||||||
| 3 | Sanatsal tasarım yapar. | ||||||||||||
| 4 | Sembol önerisi yapar. | ||||||||||||
| 5 | Renklerin etkisini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 40 |
| 1. Proje / Tasarım | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| 1. Final | 60 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
| Ödev | 1 | 8 | 8 |
| Proje / Tasarım | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 114 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,56 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||