| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Ağlar, Yönetişim ve Ucınet İle Sosyal Ağ Analizi | SBK 542 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ÖZER KÖSEOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ömer Faruk KÖKTAŞ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dünyada giderek önemi artan ağlar ve yönetişim ile ilgili temel kavramları, kuram ve yaklaşımları, bu kapsamdaki analiz yöntemlerini öğrenmek ve bunları demokrasi teorisi ve pratiği ile ilişkilendirmek. |
| Dersin İçeriği | Ağlar ve yönetimle ilgili temel kavramlar; demokrasi, ağlar ve meta-yönetişim; UCINet programının tanıtımı ve eğitimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Ağlar ve yönetişimle ilgili temel kavramları bilir ve yerinde kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Ağlar ve yönetişimle ilgili kuramsal çerçeveye hakimdir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Ağ yönetişimine ilişkin analiz yöntemi olarak sosyal ağ analizini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Sosyal ağ analizi kapsamında UCINet programını kullanabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Ağlar ve yönetişim konularını demokrasi ile ilişkilendirebilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Ağlarla ilgili temel kavramlar | |
| 2 | Ağların türleri, yapısal özellikleri ve ağ yaklaşımları | |
| 3 | Yönetişimle ilgili temel kavramlar | |
| 4 | Yönetişimin temel özellikleri, türleri ve yönetişim yaklaşımları | |
| 5 | Ağ yönetişiminin tanımlanması ve temel özellikleri | |
| 6 | Demokrasi, ağlar ve meta-yönetişim | |
| 7 | Yönetişime yeni bir yaklaşım olarak çok-düzlemli yönetişim | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Sosyal ağ analizinin temel kavramları, yöntemleri | |
| 10 | UCINet Programının tanıtımı, UCINet’in temel kavramları | |
| 11 | UCINet’te veri girişi | |
| 12 | UCINet eğitimi | |
| 13 | UCINet eğitimi | |
| 14 | UCINET eğitimi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Gürsakal, N. (2009). Sosyal ağ analizi. Bursa: Dora Yayınevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Ağlar ve yönetişimle ilgili temel kavramları bilir ve yerinde kullanır. | ||||||
| 2 | Ağlar ve yönetişimle ilgili kuramsal çerçeveye hakimdir. | ||||||
| 3 | Ağ yönetişimine ilişkin analiz yöntemi olarak sosyal ağ analizini bilir | ||||||
| 4 | Sosyal ağ analizi kapsamında UCINet programını kullanabilir. | ||||||
| 5 | Ağlar ve yönetişim konularını demokrasi ile ilişkilendirebilir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Ödev | 30 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 178 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||