| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Siyaset Hukuku | SBK 531 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi SERDAR KORUCU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Siyasetin hukuksal çerçevesinin ortaya konulması, seçim ve parti sistemleri hakkında bilgi vermek. |
| Dersin İçeriği | Parti sistemleri partilerin uyması gereken kuralların Türkiye´deki ve Dünya´daki görünümü, seçim sistemleri, seçim sistemleri ve partilere ilişkin mevzuat |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Siyaset bilimi-anayasa hukuku ilişkisi | |
| 2 | Siyasi parti kavramı | |
| 3 | Siyasi partilere ilişkin hukuki mevzuat | |
| 4 | Siyasi partilere ilişkin yasal mevzuat | |
| 5 | Siyasi parti kapatma davaları ve Anayasa Mahkemesi-1 | |
| 6 | Siyasi parti kapatma davaları ve Anayasa Mahkemesi-2 | |
| 7 | AİHM kararlarında siyasi parti kapatma davaları | |
| 8 | Ara Sınav | |
| 9 | Seçim sistemi kavramı | |
| 10 | Seçim sistemleri-1 | |
| 11 | Seçim sistemleri-2 | |
| 12 | Türkiye´nin anayasa düzeninde seçim sistemleri-1 | |
| 13 | Türkiye´nin anayasa düzeninde seçim sistemleri-1 | |
| 14 | Genel Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | - Murat Yanık, Siyasi Partiler Hukuku, Der Yayınları, İstanbul, 2011. -Özbudun, Ergun. "Siyasi Partiler." Ankara Üniversitesi Hukuk Fakültesi Yayınları 440 (1983). |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Final | 60 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|