| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Sosyal Bilim Felsefesi | SBK 515 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ZEYNEL ABİDİN KILINÇ |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Sait ÖZCAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin amacı bilimsel teoriler ve bilim felsefesi konularında öğrencilere bilgi vermektir. |
| Dersin İçeriği | Bilimsel teoriler ve bilim felsefesi . |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi, bilimsel bilgi ve bilim felsefesi konularını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bilim Felsefesinin temel sorunlarını irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Pozitivist ve post pozitivist felsefeyi analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
| 5 | Popper, Kuhn, Feyerabend gibi düşünürlerin fikirlerini karşılaştırmalı olarak yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
| 6 | Alıntı kurallarını ve dipnot yöntemlerini uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Bilgi ve bilim | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | Bilimsel Bilgi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | Bilim felsefesi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | Bilim felsefesinde temel sorunlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | Bilimsel yöntemlerin temel esasları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | Pozitivist Felsefe | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | ARA SINAV | |
| 8 | Post-Pozitivist Felsefe | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | Popper | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | Kuhn | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | Feyerabend | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | Lakatos, Althuser, Wıttgenstein | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | Alıntı Kuralları ve Dipnot Yöntemleri | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | YILDIRIM, Cemal (1979), Bilim Felsefesi, Remzi Kitabevi, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgi, bilimsel bilgi ve bilim felsefesi konularını analiz eder. | ||||||
| 2 | Bilim Felsefesinin temel sorunlarını irdeler. | ||||||
| 3 | Sosyal bilimlerde araştırma yöntemlerini bilir ve uygular. | ||||||
| 4 | Pozitivist ve post pozitivist felsefeyi analiz eder. | ||||||
| 5 | Popper, Kuhn, Feyerabend gibi düşünürlerin fikirlerini karşılaştırmalı olarak yorumlar. | ||||||
| 6 | Alıntı kurallarını ve dipnot yöntemlerini uygular. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| 2. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 156 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,24 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||