| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türkiye´De Sivil Toplum ve Demokrasi | SBK 529 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YAKUP KÖSEOĞLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Abdullah Said ÖZCAN |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiye?de demokratikleşme sürecinde devlet-sivil toplum ilişkisini incelemeye çalışmak. |
| Dersin İçeriği | Devlet sivil toplum ilişkisinin temel noktaları, demokratik sivil toplumun nitelikleri ve Türkiye?de devlet-sivil toplum ilişkisi ve sorun alanlarının tespiti. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sivil toplum kavramının tarihi ve düşünsel arka planını değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Devlet sivil toplum ilişkisini analiz eder. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Demokrasi ve sivil toplum ilişkisini değerlendirir | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Osmanlı?da sivil toplumun gelişimini analiz eder. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Türkiye?de sivil toplumun gelişimini değerlendirir | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Türk siyasetinin dönüşümünde sivil toplumun yeri ve önemini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Sivil Toplum Kavramının Tarihsel ve Düşünsel Temelleri/1 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | Sivil Toplum Kavramının Tarihsel ve Düşünsel Temelleri /2 | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | Devlet-Sivil Toplum İlişkisinin Değerlendirilmesi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | Demokrasi Kuramları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | Demokrasi ve Sivil Toplum İlişkisi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | Klasik/Geleneksel Sistemde Osmanlı?da Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | Modernleşme Sürecinde Osmanlı?da Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | Türkiye?de Tek Parti Döneminde Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | Ara sınav | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | Çok Partili Siyasal Hayata Geçiş Sürecinde Türkiye?de Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | 27 Mayıs 1960 Sonrası Türkiye?de Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | 12 Mart 1971 Askeri Muhtırası Sonrasında Türkiye?de Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | 12 Eylül 1980 Sonrasında Türkiye?de Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | Türkiye?de Siyasetin Dönüşümü Ve Sivil Toplum | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | ERDOĞAN TOSUN, Gülgün (2001), Demokratikleşme Perspektifinden Devlet-Sivil Toplum İlişkisi, Alfa Yayınları, İstanbul. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sivil toplum kavramının tarihi ve düşünsel arka planını değerlendirir. | ||||||
| 2 | Devlet sivil toplum ilişkisini analiz eder. | ||||||
| 3 | Demokrasi ve sivil toplum ilişkisini değerlendirir | ||||||
| 4 | Osmanlı?da sivil toplumun gelişimini analiz eder. | ||||||
| 5 | Türkiye?de sivil toplumun gelişimini değerlendirir | ||||||
| 6 | Türk siyasetinin dönüşümünde sivil toplumun yeri ve önemini değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Ödev | 60 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
| Ödev | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Toplam İş Yükü | 322 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||