| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Güncel Siyasi Sorunlar | SSB 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. DAVUT DURSUN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör Fikret Topal |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Değişik bakış açılarıyla Türk siyasal hayatının temel problemlerini analiz etmek ve bu problemlerin tarihi, sosyal, kültürel ve yapısal sonuçlarını tanımlayarak ve çözmeye çalışmak. |
| Dersin İçeriği | Türk siyasal hayatının temel problem alanlarının tespiti ve bu problem alanlarının günümüz siyasetine yansımalarının tespiti. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türk siyasal hayatının problem alanlarını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Bu problem alanlarının çözüm yöntemlerini karşılaştırıp eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Siyasal problem alanı olarak demokrasinin kurumsallaşma sürecini irdeler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Türkiyede sivil anayasa tartışmalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | Siyasal gücün paylaşımı ve bu durumun parlamenter demokraside oluşturduğu sorunları analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Güncel siyaset tartışmalarını değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Siyasetin problem alanlarını ve bunların çözüm yöntemlerini araştırmak. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 2 | Siyasal problem alanı olarak demokrasinin kurumsallaşması süreci | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 3 | Kurumsallaşmanın engellenmesinde kültürel, yapısal ve konjonktürel faktörler | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 4 | Anayasa yapımı süreci ve sorunları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 5 | Türkiyede anayasa yapımı deneyimi ve siyasal bir problem olarak değerlendirilmesi | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 6 | Anayasa yapımında sorunlar | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 7 | ARA SINAV | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 8 | Türkiyede sivil anayasa yapma başarısızlığının sonuçları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 9 | Bir problem olarak gücün paylaşımı uygulamaları. Siyasal gücün paylaşımı ve bu durumun parlamanter demokrasideki sorunları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 10 | Türk siyasetinde başkanlık tartışmaları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 11 | Türkiyede üniter devlet yapısı ve bu konudaki tartışmalar. Merkezi devlet yapılarının parçalanması problemi nedir? | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 12 | Türk siyasal hayatında siyaset ve bürokrasi ilişkileri ve sorunları | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 13 | Türkiyede daralan siyasal alan ve temsili kurumları etkisizleşmesi. | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| 14 | AB üyeliği sürecinde siyaset ve temsili kurumlar etkilenebilir mi? | Aşağıdaki kaynakların ilgili bölümleri |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | ERDOĞAN, Mustafa (2001), Anayasal Demokrasi, Siyasal Kitabevi Yayınları, Ankara. |
| Ders Kaynakları | |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Siyaset kuramları ve kamu yönetimi yaklaşımlarını ileri düzeyde açıklar ve güncel tartışmalarla ilişkilendirir. | ||||||
| 2 | Türkiye’nin idari–hukuki yapısını ve politika süreçlerini karşılaştırmalı bir çerçevede analiz eder. | ||||||
| 3 | Kamu politikası döngüsünde problem tanımlar, seçenek üretir ve etki/sonuç analizi yapar. | ||||||
| 4 | Nicel, nitel ve karma yöntemlerle araştırma tasarlar; veri toplar, analiz eder ve yorumlar. | ||||||
| 5 | Yönetişim, paydaş katılımı ve etik ilkeleri uygulayarak çözüm tasarlar. | ||||||
| 6 | Kanıta dayalı karar verme kültürünü kurum ve toplum yararına yaygınlaştırır; yaşam boyu öğrenmeyi sürdürür. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türk siyasal hayatının problem alanlarını analiz eder. | ||||||
| 2 | Bu problem alanlarının çözüm yöntemlerini karşılaştırıp eleştirir. | ||||||
| 3 | Siyasal problem alanı olarak demokrasinin kurumsallaşma sürecini irdeler. | ||||||
| 4 | Türkiyede sivil anayasa tartışmalarını değerlendirir. | ||||||
| 5 | Siyasal gücün paylaşımı ve bu durumun parlamenter demokraside oluşturduğu sorunları analiz eder | ||||||
| 6 | Güncel siyaset tartışmalarını değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Ödev | 10 |
| 1. Ara Sınav | 70 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 2 | 15 | 30 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 161 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||