| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan İlişkileri ve İletişim | SNE 428 | 8 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. AYSEL FERAH ÖZCAN | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Asena AYVAZ  | 
                                
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | İnsan ilişkileri ve iletişim konuları hakkında kuramsal bilgi sahibi olabilme, olumlu ve etkili insan ilişkileri kurma ve sürdürmeye katkı sağlayıcı etkili iletişim becerilerini kazanabilme.  | 
                                
| Dersin İçeriği | İnsanlar arası iletişim (Evde, okulda, alışverişte, iş yerlerinde...), etkin konuşma ve dinlemede kullanılan yöntem ve teknikler, beden dili; hak ve sorumluluklar.  | 
                                
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ilişkileri ve iletişimle ilgili kavramları örneklerle açıklar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Etkin dinleme yöntemlerini etkinliklerde kullanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 3 | Sözlü ve sözsüz iletişim kurallarını etkinliklerde uygular. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Rol Oynama, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | İletişimin mesleği bakımından önemini değerlendirir. | Beyin Fırtınası, Problem Çözme, Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Ders içeriğinin tanıtımı ve kaynaklar. | |
| 2 | İletişim ve öğeleri | |
| 3 | Ailede iletişim | |
| 4 | Ailede iletişim | |
| 5 | Okulda iletişim | |
| 6 | Okulda iletişim | |
| 7 | Alışverişte iletişim | |
| 8 | Etkin konuşma | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Etkin konuşma ile ilgili örnekler | |
| 11 | Öğrencilerden örnekler | |
| 12 | Etkin dinleme | |
| 13 | Beden dili ve kullanılması | |
| 14 | Hak ve sorumluluklar | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Dale Carnegie, Söz Söylemek İş Başarmak, Kitsan Yayınları  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan ilişkileri ve iletişimle ilgili kavramları örneklerle açıklar. | |||||||||||||||
| 2 | Etkin dinleme yöntemlerini etkinliklerde kullanır. | |||||||||||||||
| 3 | Sözlü ve sözsüz iletişim kurallarını etkinliklerde uygular. | |||||||||||||||
| 4 | İletişimin mesleği bakımından önemini değerlendirir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 40 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 40 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 20 | 20 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 124 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||