| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Eğitim Tarihi ve Kültürü | SNE 427 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | yok | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ebru UZUNKOL | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Geçmişten Günümüze Türk Toplum ve Devletlerinde kültürel yaşamı ve buna bağlı biçimleri ele alınacaktır. | 
| Dersin İçeriği | Türk toplum ve devletlerinde kültür, kültürü etkileyen etmenler, eğitim olgusu, yapısı (medreseler, sıbyan mektepleri, Enderun mektebi vs.), görüşleri, kişileri dönemsel olarak işlenecektir. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, sorgulatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 2 | Anlatım, sorgulatma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 8 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 9 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 10 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 11 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 12 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 13 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 14 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | |
| 15 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Eski Türklerde yaşam ve kültür ve inanış | |
| 2 | Eski Türklerde eğitim | |
| 3 | İslamla birlikte Türk kültür, yaşam, eğitimi | |
| 4 | İslamda eğitim, peygamberin eğitimin kurumsallaşmasına katkıları, Beytül Hikmeler ve medreselerinin ortaya çıkışı | |
| 5 | Türklerin Müslüman olması ve ortaya çıkan yeni toplumsal yapılara göre değişen eğitim düşüncesi, Tekke ve tasavvuf eğitimi, kütüphaneler (okur-yazarlık) | |
| 6 | Karahanlı medreseleri, Selçuklu medreseleri ve vakıf kavramı, amacı, önemi, işlevi (örnek bir vakfiye üzerinden) | |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Osmanlı Klasik dönem kültürü ve yaşamı | |
| 9 | Osmanlı klasik dönemi medreseleri. Fatih Sahnı Seman Medreseleri, Enderun Mektebi | |
| 10 | Osmanlı modernleşme sürecinde kültür ve yaşam | |
| 11 | Osmanlı modernleşmesi, eğitimde modernleşme, öğretmen yetiştirme, Darulmuallim, Darulmuallimat, Maarifi Umumiye Nizamnamesi.. | |
| 12 | Darülfunun, II. Meşrutiyette eğitim | |
| 13 | Cumhuriyet, kültür, Tevhidi tedrisat, Köy Enstitüleri | |
| 14 | Üniversiteler ve YÖK. Eğitimin güncel sorunları | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | Yahya Akyüz-Türk Eğitim Tarihi İbrahim Kafesoğlu-Türk Milli Kültürü  | 
                                
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Anlatım, sorgulatma | |||||||||||||||
| 2 | Anlatım, sorgulatma | |||||||||||||||
| 3 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 4 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 5 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 6 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 7 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 8 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 9 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 10 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 11 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 12 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 13 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 14 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | |||||||||||||||
| 15 | Anlatım, sorgulatma, tartışma | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Ödev | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Ödev | 1 | 15 | 15 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||