| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Türk Bilim Tarihi | SNE 425 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. EBRU UZUNKOL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Ebru UZUNKOL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Türkiyede bilimin geldiği noktanın hangi süreçlerden geçtiğini, bilimin tüm insanlığın ortak çaba ve gayretlerinin bir ürünü olduğu hususlarını kavratmak. |
| Dersin İçeriği | Türk Milletinin tarih sahnesine çıkışından günümüze kadar gelen süreçte ortaya koyduğu bilimsel değerler, icat ve keşifler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede Bilim tarihinin hangi süreçlerden geçtiğini öğrenir. | Anlatım, | |
| 2 | Türkler tarafından yapılan icat ve keşifleri bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 3 | Yaratıcı ve eleştirel düşünceye sahip olur. | Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Ulusların hangi düzeyde bilime katkı sağladıkları hakkında bilgi sahibi olur. | Anlatım, | |
| 5 | Bilimsel değerleri ifade eder. | Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiyede bilimin geldiği noktayı değerlendirir. | Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İnsan Ekosistem-Bilgi ilişkilerinin çeşitli boyutları. | |
| 2 | Türk kozmogonisinin ana hatları | |
| 3 | İlk uygarlık döneminde Türkler´in yeri ve konumu | |
| 4 | Hun İmparatorluğuda sosyal hayatın çeşitli boyutları | |
| 5 | Göktürk ve Uygur devletlerinden 10.yüzyıla kadar bilim ve sanat faaliyetleri | |
| 6 | İslam Medeniyetine giriş:İslam ve Türkler | |
| 7 | Horasan Bilim çevresi, İslam Ortaçağı | |
| 8 | Selçuklularda Bilim Faaliyetleri | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Osmanlı İmparatorluğu ve Bilim (Kuruluş ve Yükselme dönemi) | |
| 11 | Osmanlıda gerileme dönemi ve Avrupanın yükselişi | |
| 12 | Türkiye Cumhuriyetindeki bilimsel faaliyetler | |
| 13 | Atatürk, Bilim ve Eğitim projeleri; Türkiye - Batı etkileşimi | |
| 14 | Bugünkü durum ve genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dersler, özel hazırlanmış ders notları çerçevesinde yürütülecek. Konu hakkındaki kaynaklar [50 kaynak] öğrenciye liste halinde verilecektir. |
| Ders Kaynakları | Türk Bilim Tarihi Kurulu Yayınları |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili bilgi ve becerileri açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde kullanabilecek düzeyde geliştirir. | ||||||
| 2 | Farklı disiplinler ile ilgili kavram, fikir ve verileri sınıf öğretmenliği alanı ile ilişkilendirerek bilimsel yöntemle inceler, problemi tanımlar, analiz eder, değerlendirir ve tartışır. | ||||||
| 3 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve çözer. | ||||||
| 4 | Toplum, aile ve bireyin özelliklerine uygun öğrenme gereksinimlerini belirler; bu gereksinimlere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular, değerlendirir ve yönetir. | ||||||
| 5 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili uygulamalarda karmaşık durumlarla karşılaştığında sorunu tanımlama ve çözme aşamalarında birey ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | ||||||
| 6 | Küresel ve toplumsal eğitim problemleri (sağlık, güvenlik, çevre, mesleki alanında vb.) ile ilgili iş sağlığı ve güvenliği konusunda yeterli bilince sahiptir. | ||||||
| 7 | Yabancı literatürü tarayarak alanı ile ilgili güncel bilgileri edinip meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil kullanır. (European Language Portfolio Global Scale, Level B1). | ||||||
| 8 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili sorunlara ilişkin önerilerini etik kuralları dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | ||||||
| 9 | Disiplin içi ve disiplinler arası bir çalışmada bireysel veya takım olarak etkinlikleri planlar, yönetir ve rapor eder. | ||||||
| 10 | Yaşam boyu öğrenme yaklaşımını benimseyerek bilim ve teknolojideki yenilikleri takip eder ve yeniliklere yönelik girişimci bir tutum geliştirir. | ||||||
| 11 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunlara yönelik yaratıcı fikirler geliştirir. | ||||||
| 12 | Sınıf öğretmenliği alanı ile ilgili kaliteye yönelik kavramları bilir ve uygulamalar geliştirir. | ||||||
| 13 | Evrensel ve kültürel değerlere (demokrasi, insan hakları, çevre bilinci, bilimsel, etik ve estetik değerler vb.) sahip çıkar. | ||||||
| 14 | Türkçeyi doğru ve etkili kullanır. | ||||||
| 15 | Mesleki yaşamındaki paydaşlarını tanır, mesleki görev ve sorumluluklarını belirleyen kanunları bilir ve takip eder. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türkiyede Bilim tarihinin hangi süreçlerden geçtiğini öğrenir. | |||||||||||||||
| 2 | Türkler tarafından yapılan icat ve keşifleri bilir. | |||||||||||||||
| 3 | Yaratıcı ve eleştirel düşünceye sahip olur. | |||||||||||||||
| 4 | Ulusların hangi düzeyde bilime katkı sağladıkları hakkında bilgi sahibi olur. | |||||||||||||||
| 5 | Bilimsel değerleri ifade eder. | |||||||||||||||
| 6 | Türkiyede bilimin geldiği noktayı değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 40 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 2 | 2 |
| Toplam İş Yükü | 96 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 3,84 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||