| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| G.K.Seç.III:Sosyal Proje Geliştirme | SBE 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör.Dr. Ayşegül KIRTEL |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Sosyal bilgiler öğretiminde projenin yeri ve önemini kavramak; proje hazırlama yollarını bilmek; Alana özgü örnek projeler tasarlamak ve bunları hayata geçirmektir. |
| Dersin İçeriği | Sosyal bilgilerde projenin yeri ve önemi; proje türleri ve proje hazırlama aşamaları; örnek bir sosyal projenin planlanması, hazırlanması, sunumu ve değerlendirilmesi, okullarda proje yönetimi. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla projeler tasarlar. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, | |
| 2 | İşbirliği yapmayı uygular. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini açıklar. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
| 4 | Proje hazırlamaya yönelik olumlu tutum gösterir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Bilimsel düşünme, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü tanımlar. | Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, | |
| 6 | Yaşadığı sosyal ve doğal çevreyi değerlendirir. | Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
| 7 | Fen bilimleri, sosyal bilimler, güzel sanatlar, spor, matematik gibi alanlardaki derslerle ilişkilendirmeyi formüle eder. | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin içeriği ve genel yapısının tanıtılması | Ders notları 1. Bölüm okunur. |
| 2 | Sosyal bilgilerde projenin yeri ve öneminin gözden geçirilmesi | Ders notları 2. Bölüm okunur. |
| 3 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlenmesi | Ders notları 3. Bölüm okunur |
| 4 | Proje türleri ve proje hazırlama aşamalarının gözden geçirilmesiyle ilgili etkinliklerin düzenlemesi | Ders notları 4. Bölüm okunur |
| 5 | Sosyal projenin değerlendirilmesinin nasıl yapılacağına dair envanterler geliştirme, okullarda proje yönetimi | Sosyal bilgiler ders programları sınıf ortamına getirilir. Alan özgü problemler araştırılı |
| 6 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hissedilmesi ve hipotezler oluşturulması. (Kendilerini rahatsız eden problemlerden hareket edilir | |
| 7 | ARA SINAV | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
| 8 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje planlanması yapılır | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
| 9 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir | Belirlenen problem doğrultusunda kanıtlar toplanır |
| 10 | Sosyal bilgiler kazanımlarına uygun projeler geliştirmek için; alanla ilgili problemin hipotezleri test edilir | Belirlenen problem doğrultusunda proje raporu hazırlamak için ön hazırlık yapılır |
| 11 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje raporu hazırlanır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır. |
| 12 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır |
| 13 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır | Projenin sergilenmesi sağlanması için hazırlık yapılır |
| 14 | Alanla ilgili problemin hipotezleri doğrultusunda proje sunumu veya sergisi yapılır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretim üyesi tarafından hazırlanan ilgili ders notu (1-4. Bölüm) |
| Ders Kaynakları | (1) MEB Sosyal Bilgiler Dersi Programı |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Sosyal bilgiler dersi kazanımlarını kazandırmak amacıyla projeler tasarlar. | |||||||||||
| 2 | İşbirliği yapmayı uygular. | |||||||||||
| 3 | Yaratıcılık ve estetik becerilerini açıklar. | |||||||||||
| 4 | Proje hazırlamaya yönelik olumlu tutum gösterir. | |||||||||||
| 5 | Bilimsel düşünme, araştırma yapma, bilgi üretme ve kullanma gücünü tanımlar. | |||||||||||
| 6 | Yaşadığı sosyal ve doğal çevreyi değerlendirir. | |||||||||||
| 7 | Fen bilimleri, sosyal bilimler, güzel sanatlar, spor, matematik gibi alanlardaki derslerle ilişkilendirmeyi formüle eder. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 30 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 4 | 4 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 8 | 8 |
| Final | 1 | 8 | 8 |
| Toplam İş Yükü | 110 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,4 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||