| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seç III:Küreselleşme ve Eğitim | SBE 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MEHMET CÜNEYT BİRKÖK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Dersin amacı öğrencilere küreselleşme gerçeğini aktarmak ve öğrencilerin küreselleşen dünyada dönüşen eğitim olgusu hakkında fikir sahibi olmalarını sağlamaktır |
| Dersin İçeriği | Küresel eğitim ilişkileri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme olgusunu açıklar | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Küreselleşmenin dinamiklerini eleştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Küreselleşme ve eğitim ilişkisini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Eğitimin değişen boyutlarını küreselleşme bağlamı içinde değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme ve dinamikleri | |
| 2 | Küreselleşme ve dinamikleri | |
| 3 | Küreselleşme-pozitivizm-postpozitivizm ilişkisi | |
| 4 | Bilgi toplumu ve küreselleşme | |
| 5 | Küreselleşmenin Türkiye´deki görünümleri | |
| 6 | Küreselleşme, kurumlar ve eğitim kurumu | |
| 7 | Küreselleşme ve eğitim ilişkisi | |
| 8 | ara sınav | |
| 9 | Küreselleşmenin eğitime katkıları-olumlu-olumsuz | |
| 10 | Eğitim felsefeleri ve küreselleşme | |
| 11 | Eğitim, göç ve iletişim ağları | |
| 12 | Teknoloji, küreselleşme ve eğitim | |
| 13 | Küreselleşme, eğitim ve postmodernite | |
| 14 | eğitimde yeni akımlar, eleştirel pedagoji ve küreselleşme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | E,Oğuz ve Ayfer Yakar, Küreselleşme ve Eğitim, dipnot yy,2007 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | X | |||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | X | |||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | X | |||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | X | |||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Küreselleşme olgusunu açıklar | |||||||||||
| 2 | Küreselleşmenin dinamiklerini eleştirir. | |||||||||||
| 3 | Küreselleşme ve eğitim ilişkisini açıklar. | |||||||||||
| 4 | Eğitimin değişen boyutlarını küreselleşme bağlamı içinde değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 10 |
| 2. Kısa Sınav | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Final | 1 | 25 | 25 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
| Toplam İş Yükü | 119 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||