| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması II | SBE 402 | 8 | 2 + 6 | 5 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYMAZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Her hafta bir günlük plan hazırlayıp uygulayabilme ve portfolyo hazırlayabilme. |
| Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
| 2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | Deney ve Laboratuvar, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Hazırladığı planı uygular. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Planlama | |
| 2 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 3 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 4 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 5 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 6 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 7 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 8 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 9 | Ara Sınav | |
| 10 | Her hafta hazırlanan plan ya da plandaki bazı etkinlikleri uygulama | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 11 | Yapılan uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı tarafından değerlendirilmesi sonucu eksiklerini tespit edilmesi ve düzeltmelerin yapılması | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 12 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 13 | Düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| 14 | Portfolyo hazırlama. | Ders anlatımına hazırlıklarını yapar. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | YÖK/Dünya Bankası.(1998) Fakülte-Okul İşbirliği. Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Her hafta bir günlük plan hazırlar. | |||||||||||
| 2 | Sınıf düzeyine uygun etkinlikler düzenler. | |||||||||||
| 3 | Hazırladığı planı uygular. | |||||||||||
| 4 | Yaptığı çalışmalara dayalı olarak portfolyo hazırlar. | |||||||||||
| 5 | Uygulamalar ile ilgili öz değerlendirme raporu hazırlar. | |||||||||||
| 6 | Geri dönütler doğrultusunda düzeltmeler yapar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 20 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 5 | 80 |
| Toplam İş Yükü | 347 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 13,88 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||