| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A.Seç.I: Arkeoloji | SBE 415 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | ................ |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TÜLİN ÇORUHLU |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | ........ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Arkeolojinin temel kavramlarını öğretmek öğrenciye bu bilimi tanıtmaktır. |
| Dersin İçeriği | Arkeolojinin tanımı, çalışma alanı, kullanılan yöntemler, arkeolojik tarihlendirme, arkeolojik buluntulardan insanlığın geçmişteki farklı deneyimlerini (barınma, beslenme, ticaret, teknoloji vs.) keşfetme; Türkiye ve dünyada ortaya çıkarılan önemli arkeolojik merkezler (Mısır, Mezopotamya, Anadolu, Orta Asya vb.); ünlü yabancı ve Türk arkeologlar ve önemli çalışmalarından örnekler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Arkeoloji Bilimine ait temel kavramları açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 2 | Arkeolojinin kaynaklarını kullanır. | Anlatım, Eğitsel Oyun, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, | |
| 3 | İnsanlık tarihinde Arkeoloji Biliminin önemini özetler. | Problem Çözme, Tartışma, Anlatım, | |
| 4 | İnsanlık tarihinin üretime dayalı kronolojik akışını sınıflandırır. | Anlatım, Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 5 | Çağlara ve coğrafyalara göre karşılaştırma yapar. | Anlatım, | |
| 6 | İnsanlık Tarihindeki teknik ve sanatsal gelişmelerini kavrar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Arkeoloji bilimi ile ilgili tanımlar bilgisi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 2 | Türkiyede arkeoloji bilimi ve müzeciliğin tarihi | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 3 | Arkeoloji biliminde araştırma yöntemleri ve yardımcı bilim dalları | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 4 | Kazı teknikleri, belgeleme ve depolama | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 5 | Koruma ve onarım(restorasyon ve konservasyon) | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 6 | Arkeolojik devirler:Paleolitik ve Mezolitik çağlar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 7 | Neoilitik Çağ Kültürleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 8 | Kalkolitik Çağ Kültürleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 9 | Bronz ve Demir Çağı medeniyetleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 10 | Roma Medeniyeti ve çağdaşı kültürler | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 11 | Bizans Kültürü ve sonrası Anadolu medeniyetleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 12 | Göktürk, Uygur ve Selçuklu Kültürleri | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| 13 | Müzede uygulama | Gezi organizasyonu |
| 14 | Genel Tekrar | Slaytlı ders notu (pp dosyası) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Dönem başında dersin öğretim üyesi tarafından öğrenciye verilecek ders notları |
| Ders Kaynakları | E.Akurgal,(1999) Anadolu Uygarlıkları, İstanbul. Veli Sevin,(1999) arkeoloji el Kitabı, İstanbul. O.Belli,(2001) Archeology in Turkey, İstanbul. B.Cömert, (1980)Mitoloji ve İkonografi, Ankara. Y.Çoruhlu,(1998) Erken Devir Türk Sanatının ABC’si, İstanbul. Y.Çoruhlu,(2007) Türk Mitolojisi, İstanbul. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Arkeoloji Bilimine ait temel kavramları açıklar. | |||||||||||
| 2 | Arkeolojinin kaynaklarını kullanır. | |||||||||||
| 3 | İnsanlık tarihinde Arkeoloji Biliminin önemini özetler. | |||||||||||
| 4 | İnsanlık tarihinin üretime dayalı kronolojik akışını sınıflandırır. | |||||||||||
| 5 | Çağlara ve coğrafyalara göre karşılaştırma yapar. | |||||||||||
| 6 | İnsanlık Tarihindeki teknik ve sanatsal gelişmelerini kavrar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 100 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Sözlü Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 20 | 20 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||