| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| A.Seç.I:Cumhuriyet Dönemi Demokrasi Hareketleri | SBE 409 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | - |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | - |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Cumhuriyetten günümüze demokrasi hareketlerini değerlendirmek
|
| Dersin İçeriği | Osmanlı Devletinden Türkiye Cumhuriyeti?ne geçiş süreci, 1923-1946 dönemi, 1946-1960 dönemi, seçimler, partiler, anayasal düzenlemeler, 1960-1983 dönemi, 1980-1993 dönemi, koalisyonlar dönemi, 2002?den günümüze demokratik gelişmeler. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Devleti?nden TC?ye geçiş sürecindeki gelişmeleri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | 1923-1946 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 3 | 1946-1960 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 4 | 1960-1983 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 5 | 1980-1993 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | |
| 6 | Cumhuriyetten günümüze demokratik gelişmeleri değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Osmanlı dönemi demokrasi hareketleri hakkında genel değerlendirme, Milli Mücadele dönemi | |
| 2 | I. TBMM dönemi demokratik hayat | |
| 3 | II. TBMM dönemi demokratik hayat | |
| 4 | III. TBMM dönemi demokratik hayat | |
| 5 | IV. TBMM dönemi demokratik hayat | |
| 6 | 1938 yılına kadar demokratik gelişmeler | |
| 7 | 1938-1946 dönemi demokratik hayat (Vize) | |
| 8 | 1946-1950 dönemi demokratik hayat | |
| 9 | Demokrat Parti dönemi (1950-1960) | |
| 10 | Demokrat Parti dönemi (1950-1960) | |
| 11 | 1960 sonrası buhranlar dönemi | |
| 12 | 1980-1993 dönemi demokratik gelişmeler | |
| 13 | Koalisyonlar dönemi | |
| 14 | 2002 yılı sonrası demokratik gelişmeler ve Cumhuriyet dönemi demokrasi hareketleri genel değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1-Ahmad, Feroz, İttihat ve Terakki (1908-1914), İstanbul, Kaynak, 1986. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Osmanlı Devleti?nden TC?ye geçiş sürecindeki gelişmeleri açıklar. | |||||||||||
| 2 | 1923-1946 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
| 3 | 1946-1960 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
| 4 | 1960-1983 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
| 5 | 1980-1993 dönemini demokrasi açısından değerlendirir. | |||||||||||
| 6 | Cumhuriyetten günümüze demokratik gelişmeleri değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 20 |
| 1. Ödev | 30 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 12 | 12 |
| Toplam İş Yükü | 133 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||