| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretmenlik Uygulaması I | SBE 403 | 7 | 2 + 6 | 5 | 10 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. HÜSEYİN ÇALIŞKAN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet UYMAZ |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Öğretmen adaylarına gerçek sınıf ortamında öğretmenlik becerisi kazandırmaktır. |
| Dersin İçeriği | Her hafta bir günlük plan hazırlama, hazırlanan planı uygulama, uygulamanın okuldaki öğretmen, öğretim elemanı ve uygulama öğrencisi tarafından değerlendirilmesi, değerlendirmeler doğrultusunda düzeltmelerin yapılması ve tekrar uygulama yapılması, portfolyo hazırlama. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Okulun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak yeterliliklerini geliştirir. | Bireysel Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, | |
| 2 | Kendi alanının programını kullanır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 3 | Çeşitli öğretim materyallerini sınıfta kullanır. | Bireysel Çalışma, | |
| 4 | Sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanır. | Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 5 | Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretir. | Bireysel Çalışma, Tartışma, | |
| 6 | Öğretim deneyimlerini seminerlerde paylaşır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 7 | Öğretmenlik deneyimlerini değerlendirip dönüt verir. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Rol Oynama, | |
| 8 | Öğretim sürecini değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 9 | Sınıf yönetimi ile ilgili beceriler kazanır. | Tartışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Planlama. Uygulama okulunu ve uygulama öğretmenini tanıma | |
| 2 | Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma | |
| 3 | Okulun yönetimini ve işleyişini tanıma | |
| 4 | Dönem içinde okulda yapılacak bütün etkinlikleri gösteren zaman çizelgesi | |
| 5 | Eğitim programı, ders kitapları ve yapılan sınavlar | |
| 6 | Uygulama günlüğü | |
| 7 | Okul gezileri, eğitsel kol çalışmaları, özel eğitim programları vb. ders dışı etkinliklere ilişkin doküman | |
| 8 | Yasal metinler | |
| 9 | Vize | |
| 10 | Ders gözlem formu | |
| 11 | Değerlendirme | |
| 12 | Değerlendirme | |
| 13 | Değerlendirme | |
| 14 | Değerlendirme |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Öğretmenlik Mesleğine Giriş, (Editör:Özcan DEMİREL),Pegem Yayınları |
| Ders Kaynakları | 1.Öğretmen El Kitabı, Veysel SÖNMEZ, Anı Yayıncılık |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Okulun değişik sınıflarında öğretmenlik uygulaması yaparak yeterliliklerini geliştirir. | |||||||||||
| 2 | Kendi alanının programını kullanır. | |||||||||||
| 3 | Çeşitli öğretim materyallerini sınıfta kullanır. | |||||||||||
| 4 | Sınıf içinde öğretmenlik becerisi kazanır. | |||||||||||
| 5 | Belirli bir dersi ya da dersleri planlı bir biçimde öğretir. | |||||||||||
| 6 | Öğretim deneyimlerini seminerlerde paylaşır. | |||||||||||
| 7 | Öğretmenlik deneyimlerini değerlendirip dönüt verir. | |||||||||||
| 8 | Öğretim sürecini değerlendirir. | |||||||||||
| 9 | Sınıf yönetimi ile ilgili beceriler kazanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 50 |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 15 | 240 |
| Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 353 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 14,12 | ||
| dersAKTSKredisi | 10 | ||