| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Eğitim Psikolojisi | EBB 102 | 2 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ALİ HAYDAR ŞAR |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Eda Biçener |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Bu dersin temel amacı öğrenmenin doğasını, öğrenmeyi etkileyen faktörleri, öğrenme teorilerini ve öğrenme psikolojisini, çocukluk süresince meydana gelen fiziksel, zihinsel, duygusal ve sosyal gelişimi kavratmaktır. |
| Dersin İçeriği |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
| 6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder | Anlatım, Soru-Cevap, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Psikoloji Kavramının Temeli | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 2 | Çocuk ve Ergenlerin Psikolojisi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 3 | Çocukların ve Ergenlerin Fiziksel Ve Sosyal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 4 | Çocukların ve Ergenlerin Sosyal-Duygusal Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 5 | Çocukların ve Ergenlerin Bilişsel Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 6 | Kişiliğin Gelişimi | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 7 | Ara sınav | |
| 8 | Öğrenme Nedir? | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 9 | Öğrenme Psikolojisi Kavramı | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 10 | Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 11 | Öğrenmenin Biyolojik Temelleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 12 | Öğrenme Etkenleri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 13 | Öğrenmede Davranışsal Yaklaşımlar | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| 14 | Sosyal Öğrenme Teorileri | Verilen kaynaklardan ilgili bölümler okunacaktır. |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Alim KAYA, Eğitim Psikolojisi |
| Ders Kaynakları | Cüceloğlu, D; İnsan ve Davranışı; İst, Remzi Kitabevi,1996 |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Gelişimin temel kavramlarını ve ilkelerini açıklar. | |||||||||||
| 2 | Kişilik gelişimini cinsel kimlik ve psikososyal gelişim dönemlerine göre açıklar | |||||||||||
| 3 | Çocukların fiziksel ve psikomotor gelişimlerini açıklar. | |||||||||||
| 4 | Zihinsel gelişim süreçlerini açıklar | |||||||||||
| 5 | Öğrenme psikolojisini tanımlar. | |||||||||||
| 6 | Öğrenmenin biyolojik temellerini açıklar. | |||||||||||
| 7 | Öğrenmeye etki eden faktörleri açıklar | |||||||||||
| 8 | Öğrenmede davranışsal ve Bilişsel yaklaşımları sınıflar | |||||||||||
| 9 | Kuramlara göre nasıl öğrendiğimizi analiz eder |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ödev | 10 |
| Toplam | 10 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|