| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| Öğretim İlke ve Yöntemleri | SBE 209 | 3 | 3 + 0 | 3 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi AYŞEGÜL KIRTEL |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitimle ilgili temel kavramlar ışığında, program geliştirme sürecini anlamak; öğretim ilkelerini bilmek ve öğrenme-öğretme sürecinde kullanılan model, strateji, yöntem ve teknikleri tanımak. |
| Dersin İçeriği | Başlıca eğitim kavramları; Öğrenme-öğretme süreci; Eğitim sürecinde program geliştirme; Öğretim planları; Öğretim starateji, model, yöntem ve teknikleri. |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 2 | Başlıca öğretim ilkelerini tanır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | Öğrenme-öğretme sürecini tanır. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
| 4 | Örnek ders planlarını inceler. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Öğretim stratejilerini birbiriyle karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 7 | Öğretim yöntemlerini tanır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, | |
| 8 | Öğretim tekniklerini tanır. | Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Eğitim İle İlgili Temel Kavramlar | Ders notu (1. Ünite), [1] sayfa 1-29 |
| 2 | Başlıca Öğretim İlkeleri | Ders notu (2. Ünite), [1] sayfa 31-48 |
| 3 | Öğrenme-Öğretme Süreci | Ders notu (3. Ünite), [1] sayfa 49-76, [2] sayfa 154-162 |
| 4 | Eğitim Öğretimde Planlama | Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 79-106, [3] sayfa 38-72 |
| 5 | Çağdaş Eğitim Modelleri | Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 107-123, [4] sayfa 139-175 |
| 6 | Çağdaş Eğitim Modelleri | Ders notu (4. Ünite), [1] sayfa 107-123, [4] sayfa 139-175 |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Öğretim Stratejileri | Ders Notu (5. Ünite), [1] sayfa 127-153, [5] sayfa 149-160 |
| 9 | Öğretim Yöntemleri | Ders notu (6. Ünite), [1] sayfa 155-175 |
| 10 | Öğretim Yöntemleri | Ders notu (6. Ünite), [1] sayfa 155-175 |
| 11 | Öğretim Teknikleri | Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224 |
| 12 | Öğretim Teknikleri | Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224 |
| 13 | Öğretim Teknikleri | Ders notu (7. Ünite). [1] sayfa 177-224 |
| 14 | Çalışmaların Değerlendirilmesi |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Ders notu (7 Ünite) |
| Ders Kaynakları | [1] Mehmet Arslan (2007). Öğretim İlke ve Yöntemleri. Ankara: Anı Yayıncılık. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Eğitimle ilgili temel kavramları bilir. | |||||||||||
| 2 | Başlıca öğretim ilkelerini tanır. | |||||||||||
| 3 | Öğrenme-öğretme sürecini tanır. | |||||||||||
| 4 | Örnek ders planlarını inceler. | |||||||||||
| 5 | Öğretim stratejilerini birbiriyle karşılaştırır. | |||||||||||
| 6 | Çağdaş öğretim modellerinin özelliklerini bilir. | |||||||||||
| 7 | Öğretim yöntemlerini tanır. | |||||||||||
| 8 | Öğretim tekniklerini tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 60 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 20 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 16 | 32 |
| Ödev | 1 | 15 | 15 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 10 | 10 |
| Toplam İş Yükü | 276 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 11,04 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||