| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| G.K Seç.II:Sos. Bilg. Eğt. Bilgisayar Tek. Kull. | SBE 214 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MEHMET BARIŞ HORZUM |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
| Dersin Amacı | Amaç yaşamın her alanına girmiş olan bilgisayar teknolojilerini sosyal bilgiler derslerinde aktif olarak kullanabilmektir |
| Dersin İçeriği | Bilgisayar Teknolojisi hakkında bilgi verme, Eğitim yazılımlarını kullanma, Web araçlarını kullanma, Slayt hazırlama, Animasyon hazırlama, İnternet ve bilgilerin güvenilirliği, Bilgisayar destekli eğitim |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar, İnternet ve teknoloji kavramlarını açıklar. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 2 | Bilgisayar/İnternet destekli eğitim uygulamalarını kavrar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 3 | Bilgisayar ve interneti sosyal bilgiler dersi ile ilişkilendirir. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 4 | Sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına uygun bilgisayar/internet destekli eğitim yazılım türünü seçer. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Soru-Cevap, | |
| 5 | Dersin içeriğine uygun materyal geliştirir. | Soru-Cevap, Gözlem, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 6 | Bir materyalin sosyal bilgiler dersine uygunluğunu değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Temel Kavramlar | sayfa 1-20 |
| 2 | Bilgisayar, Bilişim ve Teknoloji İlişikisi | sayfa 21-40 |
| 3 | Eğitim yazılımlarını kullanma | sayfa 41-60 |
| 4 | Eğitim uygulamalarını kullanma | sayfa 61-80 |
| 5 | Web araçlarını kullanma | sayfa 81-100 |
| 6 | Web 2.0 araçlarını kullanma | sayfa 101-120 |
| 7 | Slayt hazırlama | sayfa 121-140 |
| 8 | Ara sınav | |
| 9 | Animasyon hazırlama | sayfa 141-160 |
| 10 | Öğrenme nesnesi hazırlama | sayfa 161-180 |
| 11 | Öğrenme nesnesi hazırlama | sayfa 181-200 |
| 12 | İnternet ve bilgilerin güvenilirliği | sayfa 201-220 |
| 13 | Bilgisayar Destekli Eğitim | sayfa 221-240 |
| 14 | Final sınavı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | UNESCO (2002) Information and Communication Technology In Education, Curriculum For Schools And Programme of Teacher Development. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Bilgisayar, İnternet ve teknoloji kavramlarını açıklar. | |||||||||||
| 2 | Bilgisayar/İnternet destekli eğitim uygulamalarını kavrar. | |||||||||||
| 3 | Bilgisayar ve interneti sosyal bilgiler dersi ile ilişkilendirir. | |||||||||||
| 4 | Sosyal bilgiler dersinin kazanımlarına uygun bilgisayar/internet destekli eğitim yazılım türünü seçer. | |||||||||||
| 5 | Dersin içeriğine uygun materyal geliştirir. | |||||||||||
| 6 | Bir materyalin sosyal bilgiler dersine uygunluğunu değerlendirir. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 40 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
| Ödev | 1 | 10 | 10 |
| Final | 1 | 18 | 18 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||