| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| G.K. Seç.I: Türk Eğitim Tarihi | SBE 217 | 3 | 3 + 0 | 3 | 4 |
| Ön Koşul Dersleri | Yok |
| Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Seçmeli |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. YUSUF KESKİN |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Dr. Şenay YANAR |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | Eğitim tarihimizdeki önemli gelişmeleri ve kişileri dönemsel olarak incelemektir. |
| Dersin İçeriği | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi (Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar); İslamiyet Sonrası Türk Eğitim Tarihi (Karahanlılar, Selçuklular ve Osmanlı Devleti), Cumhu8riyet Dönemi Türk Eğitim Tarihi |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitim sistemlerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 2 | İlk müslüman Türk devletlerinde eğitimin genel özelliklerini bilir. | Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Osmanlı eğitim sistemini dönemlere göre inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Kurtluş Savaşı dönemi eğitim hareketlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 5 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemini tanır. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 6 | Öğretmen yetiştirme sürecini tarihsel olarak inceler. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
| 7 | Eğitim tarihimizde önemli yer tutan kişileri tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | İslamiyet Öncesi Türk Eğitim Tarihi (Hunlar, Göktürkler ve Uygurlar) | [1] sayfa 1-16 |
| 2 | İslamiyet Sonrası Türk Eğitim Tarihi (Karahanlılar) | [1] sayfa 17-37 |
| 3 | İslamiyet Sonrası Türk Eğitim Tarihi (Selçuklular ve Anadolu Beylikleri) | [1] sayfa 38-51 |
| 4 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1299-1776) | [1] sayfa 52-123 |
| 5 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1776-1839) | [1] sayfa 124-136 |
| 6 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1776-1908) | [1]sayfa 137-228 |
| 7 | Arasınav | |
| 8 | Osmanlı Dönemi Eğitim Tarihi (1908-1918) | [1]sayfa 229-275 |
| 9 | Kurtuluş Savaşı Dönemi (1919-1922) | [1]sayfa 276-282 |
| 10 | Cumhuriyet Dönemi (Tevhidi Tedrisat Kanunu) | [1] sayfa 283-370 |
| 11 | Cumhuriyet Dönemi (1923-1938) | [1] sayfa 283-370 |
| 12 | Cumhuriyet Dönemi (1938-1950) | [1] sayfa 283-370 |
| 13 | Cumhuriyet Dönemi (1950´den günümüze) | [1] sayfa 283-370 |
| 14 | Cumhuriyet Dönemi (Program geliştirme çalışmaları) |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Yahya Akyüz (1999). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Alfa Basım. |
| Ders Kaynakları | [1] Yahya Akyüz (1999). Türk Eğitim Tarihi. İstanbul: Alfa Basım. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | ||||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | ||||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | ||||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | ||||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | ||||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | ||||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Türklerin Müslüman olmadan önceki eğitim sistemlerini tanır. | |||||||||||
| 2 | İlk müslüman Türk devletlerinde eğitimin genel özelliklerini bilir. | |||||||||||
| 3 | Osmanlı eğitim sistemini dönemlere göre inceler. | |||||||||||
| 4 | Kurtluş Savaşı dönemi eğitim hareketlerini bilir. | |||||||||||
| 5 | Cumhuriyet dönemi eğitim sistemini tanır. | |||||||||||
| 6 | Öğretmen yetiştirme sürecini tarihsel olarak inceler. | |||||||||||
| 7 | Eğitim tarihimizde önemli yer tutan kişileri tanır. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 10 |
| 1. Ödev | 30 |
| 2. Kısa Sınav | 10 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
| 1. Final | 50 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
| Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
| Ödev | 1 | 2 | 2 |
| Sözlü Sınav | 1 | 2 | 2 |
| Final | 1 | 5 | 5 |
| Toplam İş Yükü | 112 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||