| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
|---|---|---|---|---|---|
| İnsan Hakları,Demokrasi ve Vatandaşlık | SBE 201 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe |
| Dersin Seviyesi | Lisans |
| Dersin Türü | Zorunlu |
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜLYA ÇELİK |
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer |
| Dersin Amacı | İnsan hakları, demokrasi ve vatandaşlığa ilişkin temel bilgileri kazandırma |
| Dersin İçeriği | İnsan hakları ve demokrasinin tarihsel gelişimi ve güncel durumu, Türk anayasa tarihi, TC'nin devlet ve idari yapısı |
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
|---|---|---|---|
| 1 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, | |
| 2 | Temel insan hakları, ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları açıklar | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Anlatım, | |
| 3 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
| 4 | Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
| 5 | Türk anayasa tarihinin gelişimini değerlendirir. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet ve idari yapısını açıklar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | |
| 2 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimi | |
| 3 | Temel insan hakları | |
| 4 | İnsan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşlar | |
| 5 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanları | |
| 6 | Demokrasi kavramı ve tarihçesi | |
| 7 | Aile ve okulda demokrasi | |
| 8 | ARA SINAV | |
| 9 | Devlet ve devlet şekilleri | |
| 10 | Türk Anayasa tarihi | |
| 11 | Türkiye Cumhuriyeti'nin idari yapısı | |
| 12 | Yasama | |
| 13 | Yürütme | |
| 14 | Yargı |
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1]Töre-Temiz,E. (2005). Vatandaşlık Bilgisi. İstanbul: Lisans yayıncılık. 9 Karaman-Kepenekçi, Y(2014)Eğitimciler için İnsan Hakları ve Vatandaşlık. Ankara: Siyasal Kitabevi. |
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Sosyal Bilgiler eğitimini destekleyen sosyal bilim disiplinlerini tanır ve sosyal bilgiler eğitiminde kullanır. | X | |||||
| 2 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında tanımlanmış bir hedef doğrultusunda süreci tasarlar. | ||||||
| 3 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında özel öğretim yöntemlerini uygular, verileri değerlendirir ve bu veriler ışığında toplumsal olayları sosyolojik perspektifle yorumlar. | X | |||||
| 4 | Sosyal bilgiler eğitimi alanında eğitim problemlerini tanımlar, modeller ve çözer. | X | |||||
| 5 | Etkin vatandaş olarak sorumluluk bilinciyle küresel ve toplumsal sorunları tespit eder ve bu sorunlara çözüm önerileri geliştirir. | X | |||||
| 6 | Eğitim uygulamaları için gerekli çağdaş teknikleri ve ölçme araçlarını kullanır. | ||||||
| 7 | Eğitim uygulamalarında disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapar. | ||||||
| 8 | Eğitim uygulamalarında bağımsız davranır, inisiyatif kullanır ve yaratıcı davranış sergiler | X | |||||
| 9 | Yaşam boyu öğrenme kapsamında sözlü ve yazılı iletişim becerileri edinerek mesleki ve etik sorumluluk anlayışı kazanır. | X | |||||
| 10 | Çevreye ilişkin sorunları tespit ederek çözüm önerileri getirecek projeler tasarlar. | ||||||
| 11 | Kalite konularını tanımlar ve bu konuları alanı ile ilgili durumlarda kullanır. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 |
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | İnsan hakları kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||
| 2 | Temel insan hakları, ve insan hakları ile ilgili uluslararası belgeler, kuruluşları açıklar | |||||||||||
| 3 | İnsan haklarının güncel ve toplumsal alanlarına ilişkin değerlendirme yapar. | |||||||||||
| 4 | Demokrasi kavramı ve tarihsel gelişimini açıklar. | |||||||||||
| 5 | Türk anayasa tarihinin gelişimini değerlendirir. | |||||||||||
| 6 | Türkiye Cumhuriyeti'nin devlet ve idari yapısını açıklar. |
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
| 1. Ara Sınav | 50 |
| 1. Kısa Sınav | 15 |
| 2. Kısa Sınav | 15 |
| 1. Ödev | 20 |
| Toplam | 100 |
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
| 1. Final | 40 |
| Toplam | 100 |
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
| Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
| Ödev | 1 | 5 | 5 |
| Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
| Final | 1 | 15 | 15 |
| Toplam İş Yükü | 120 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,8 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||