| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Gk Seç I: Test Geliştirme | IME 238 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. GÜLDEN KAYA UYANIK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Duygu Gençaslan | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır. | 
| Dersin İçeriği | Bu derste rapor yazma becerileri geliştirilir. Bu derste psikometrik kuramların yanısıra temel test uygulama ve yorumlama becerileri üzerinde durulur, özellikle çocuklarla ilgili test uygulamaları üzerinde çalışılır. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları tanımlar. | Gözlem, | |
| 2 | Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır. | Anlatım, Gözlem, | |
| 3 | Farklı yöntemlerle madde hazırlar. | Anlatım, Gözlem, | |
| 4 | Maddelerin ön incelemesini yapar. | Anlatım, Gözlem, | |
| 5 | Testin deneme formunu oluşturarak uygular. | Anlatım, Gözlem, | |
| 6 | Madde istatistiklerini hesaplar. | Anlatım, Gözlem, | |
| 7 | Madde istatistiklerine göre madde seçer. | Anlatım, Gözlem, | |
| 8 | Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar. | Anlatım, Gözlem, | |
| 9 | Nihai test formunu oluşturur. | Anlatım, Gözlem, | |
| 10 | Sonuçları raporlaştırır. | Anlatım, Gözlem, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Testlerin doğası ve kullanışını kavrayabilme | |
| 2 | Testlerin klinik, eğitsel ve akademik kullanımlarını tanıyabilme | |
| 3 | Ölçekler ve frekans dağılımlarını tanıyabilme | |
| 4 | Korelasyon, güvenirlik ve geçerlik bilgisi | |
| 5 | Belirli bir amaç için uygun testi seçebilme | |
| 6 | Ölçmede güncel gelişmeleri ve gelecekteki durumu tanıyabilme | |
| 7 | Genel zihinsel gelişim ve çeşitli zeka testlerini tanıyabilme | |
| 8 | Bireysel ve grup zeka testlerinin kullanımını kavrayabilme | |
| 9 | İlgi envanterleri bilgisi | |
| 10 | Mesleki gelişim ve çeşitli mesleki ilgi envanterlerini tanıyabilme | |
| 11 | Kişilik gelişimi ve çeşitli kişilik testlerini tanıyabilme | |
| 12 | Objektif ve projektif kişilik testler bilgisi | |
| 13 | Profesyonel olarak uygulanan bir zeka yada kişilik testini gözlemleyebilme | |
| 14 | Sınıf akadaşına MMPI uygulayıp profilini çizebilme | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Özçelik, Durmuş Ali. (2010). Test Hazırlama Kılavuzu. Ankara: PEGEM Akademi | 
| Ders Kaynakları | Özgüven, İbrahim Ethem. (2005).Psikolojik testler. Ankara: PDREM Yayınları | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | ||||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | ||||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Temel kavramları tanımlar. | |||||||||||||||
| 2 | Güvenirlik ve geçerlik arasındaki ilişkiyi tartışır. | |||||||||||||||
| 3 | Farklı yöntemlerle madde hazırlar. | |||||||||||||||
| 4 | Maddelerin ön incelemesini yapar. | |||||||||||||||
| 5 | Testin deneme formunu oluşturarak uygular. | |||||||||||||||
| 6 | Madde istatistiklerini hesaplar. | |||||||||||||||
| 7 | Madde istatistiklerine göre madde seçer. | |||||||||||||||
| 8 | Güvenirlik ve geçerlik hesaplamalarını yapar. | |||||||||||||||
| 9 | Nihai test formunu oluşturur. | |||||||||||||||
| 10 | Sonuçları raporlaştırır. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 10 | 
| 1. Ödev | 30 | 
| 2. Kısa Sınav | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 60 | 
| 1. Final | 40 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 116 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||