| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Analitik Geometri II | IME 304 | 6 | 3 + 1 | 4 | 6 | 
| Ön Koşul Dersleri | Lineer Cebir I,II, Analitik Geometri I | 
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Zorunlu | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYŞE ZEYNEP AZAK | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Kevser GÜNAY | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Geometrik kavramlara analitik yaklaşabilme becerisini kazandırma | 
| Dersin İçeriği | Üç boyutlu uzayda vektörler, doğru ve düzlem denklemleri, doğru ve düzlemin vektörel denklemleri ve ilgili problemler. Uzayda konikler, düzlem ve koniklerin kesitleri. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Uzayda vektörleri ve dik koordinat sistemi tanımlayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 2 | Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatları tanımlayabilir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 3 | Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları açıklayabilir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 4 | Uzayda bir düzleme göre yansımayı açıklayabilir. | Anlatım, Tartışma, | |
| 5 | Uzayda bir doğruya göre yansımayı açıklayabilir. | Tartışma, Anlatım, | |
| 6 | Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini ifade edebilir. | Anlatım, Tartışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Uzayda vektörler, uzayda dik koordinat sistemi | |
| 2 | Uzayda silindirik koordinat sistemi, uzayda küresel koordinatlar | |
| 3 | Uzayda doğru denklemleri, uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, bir noktanın bir doğruya uzaklığı | |
| 4 | Uzayda düzlem denklemleri | |
| 5 | Uzayda doğru düzlem ilişkileri, iki düzlemin birbirine göre durumları | |
| 6 | Uzayda iki doğrunun birbirine göre durumları, üç düzlemin birbirine göre durumları | |
| 7 | Uzayda bir düzleme göre yansıma, uzayda bir doğruya göre yansıma | |
| 8 | Küre yüzeyi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Silindir yüzeyi | |
| 11 | Koni yüzeyi | |
| 12 | Dönel yüzeyler, doğrusal yüzeyler | |
| 13 | Uzayda ikinci dereceden yüzeyler ( Kuadrikler) | |
| 14 | Kuadriklere devam | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | A.Sabuncuoğlu, (2003). Analitik Geometri, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara. | 
| Ders Kaynakları | Hacısalihoğlu,H.H., (1995). 2 ve 3 boyutlu uzaylarda analitik geometri, Ankara. | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Uzayda vektörleri ve dik koordinat sistemi tanımlayabilir. | |||||||||||||||
| 2 | Uzayda silindirik koordinat sistemi ve küresel koordinatları tanımlayabilir. | |||||||||||||||
| 3 | Uzayda; doğru ve düzlem denklemleri ile kendi ve aralarındaki durumları açıklayabilir. | |||||||||||||||
| 4 | Uzayda bir düzleme göre yansımayı açıklayabilir. | |||||||||||||||
| 5 | Uzayda bir doğruya göre yansımayı açıklayabilir. | |||||||||||||||
| 6 | Silindir, koni, dönel ve doğrusal yüzeyler ile kuadrikleri ve özelliklerini ifade edebilir. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 1. Ara Sınav | 80 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 15 | 15 | 
| Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 | 
| Ödev | 1 | 10 | 10 | 
| Final | 1 | 20 | 20 | 
| Toplam İş Yükü | 141 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
| dersAKTSKredisi | 6 | ||