| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Alan Seç. I: Matematiksel Kavramlar | IME 407 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZKAN ERGENE | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Dr. Özkan ERGENE | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Matematik Eğitimi alanında kullanılan kavramları, kavramların tarihsel gelişimini ve kavramların özelliklerini bilmek, kavrama ilişkin öğrencilerde görülen kavram yanılgılarını incelemek ve çözüm önerileri geliştirmek | 
| Dersin İçeriği | Kavram, kavram tanımı, kavramın özellikleri, Kavram yanılgısı, kavram yanılgısının nedenleri, çeşitleri ve çözüm önerileri, Sayı-Fonksiyon-Trigonometri-Sonsuzluk-Örüntü-Fraktal-Öteleme-Dönme Yansıma-Simetri-Limit-Türev-İntegral-Prizma-Pramit-Çember kavramlarının incelenmesi, | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Limit kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
| 2 | Türev kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 3 | İntegral kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 4 | Katı cisimleri açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 5 | Sonsuzluk kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
| 6 | Sayı kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Kavram, Kavram tanımı, Kavramın özellikleri | |
| 2 | Matematik Eğitiminde Kavram Yanılgısı, çeşitleri, nedenleri, çözüm önerileri | |
| 3 | Sayı Kavramının İncelenmesi | |
| 4 | Fonksiyon Kavramının İncelenmesi | |
| 5 | Trigonometri Kavramının İncelenmesi | |
| 6 | Sonsuzluk Kavramının İncelenmesi | |
| 7 | Örüntü-Fraktal Kavramının İncelenmesi | |
| 8 | Dönüşüm Geometrisi Kavramının İncelenmesi | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Öteleme-Dönme-Yansıma-Simetri Kavramlarınınİncelenmesi | |
| 11 | Prizma, Piramit ve Çember Kavramlarının İncelenmesi | |
| 12 | İntegralKavramının İncelenmesi | |
| 13 | Türev Kavramının İncelenmesi | |
| 14 | Prizma, Piramit ve Çember Kavramlarının İncelenmesi | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | 1.Altun, M.(2008). Matematik Öğretimi: Aktüel yayıncılık, 5.Baskı | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | ||||||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | ||||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | ||||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | ||||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | ||||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | ||||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | ||||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | ||||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | ||||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | ||||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | ||||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 14 | PÇ 15 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Limit kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 2 | Türev kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 3 | İntegral kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 4 | Katı cisimleri açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 5 | Sonsuzluk kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | ||||||||||||||||||||||||||||||
| 6 | Sayı kavramını açıklar, tarihsel gelişimini ifade eder. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 50 | 
| 1. Kısa Sınav | 15 | 
| 1. Ödev | 20 | 
| 2. Kısa Sınav | 15 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 | 
| Ara Sınav | 1 | 3 | 3 | 
| Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 | 
| Ödev | 1 | 3 | 3 | 
| Final | 1 | 3 | 3 | 
| Toplam İş Yükü | 127 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 5 | ||