| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Gk. Seç.I: Origami İle Matematik | IME 230 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MELEK MASAL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | |
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Soyut kavramlar içerdiği için öğrenciler tarafından kavranması ve akılda tutulması zor olan matematik dersinin, origami yardımıyla görselleştirilmesini sağlamak ve şekiller arasındaki ilişkileri kavramalarına yardımcı olmak. | 
| Dersin İçeriği | Origaminin tanımı, tarihi, çeşitleri, teknolojide kullanımı, çocuk gelişimine katkıları, Origamide işaretlerin anlamları, katlama teknikleri, temel formlar, Origami ile kağıdı 9 parçaya kadar eş bölebilme, doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demeti,iki boyutlu geometrik şekiller arası geçişler, 3-boyutlu katı cisimler elde etme, origami ile kesirlerin anlatımı, origami modelleri ile matematiksel ispatlar, simetri ve konikler. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Katlama tekniklerini uygular. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 2 | İki boyutlu geometrik şekilleri tasarlar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 3 | Basit 3-boyutlu geometrik katı cisimleri oluşturur. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 4 | Origami ile kesirlerin anlatımını ifade eder. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 5 | Origami modelleri ile basit matematiksel ispatları açıklar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
| 6 | Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demetini origami ile yorumlar. | Anlatım, Grupla Çalışma, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Origamide kullanılan işaretlerin anlamları | |
| 2 | Katlama teknikleri | |
| 3 | Origami çeşitleri | |
| 4 | Temel formlar | |
| 5 | Kağıdı 9 parçaya kadar eş bölebilme | |
| 6 | Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demeti | |
| 7 | İki boyutlu geometrik şekiller arası geçişler | |
| 8 | Origami ve matematik ile 3-boyutlu katı cisimler elde etme | |
| 9 | Arasınav | |
| 10 | Origami ve matematik ile 3-boyutlu katı cisimler elde etme | |
| 11 | Origami ile kesirlerin anlatımı | |
| 12 | Origami modelleri ile matematiksel ispatlar | |
| 13 | Origami modelleri ile matematiksel ispatlar | |
| 14 | Simetri ve konikler | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | Tacer,N.,(2007). Origami 1-2-3, Gürer Yayınları. Hülya Gür, Matematik ve Origami, Nobel Yayınları | 
| Ders Kaynakları | Origami ile ilgili web siteleri | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | ||||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | ||||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Katlama tekniklerini uygular. | |||||||||||||||
| 2 | İki boyutlu geometrik şekilleri tasarlar. | |||||||||||||||
| 3 | Basit 3-boyutlu geometrik katı cisimleri oluşturur. | |||||||||||||||
| 4 | Origami ile kesirlerin anlatımını ifade eder. | |||||||||||||||
| 5 | Origami modelleri ile basit matematiksel ispatları açıklar. | |||||||||||||||
| 6 | Doğru, paralel-çakışık-kesişen-dik kesişen doğrular ve doğru demetini origami ile yorumlar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ara Sınav | 90 | 
| 1. Ödev | 10 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 10 | 10 | 
| Toplam İş Yükü | 109 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,36 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||