| Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS | 
|---|---|---|---|---|---|
| Gk. Seç.I: Matematik ve Yaşam | IME 232 | 4 | 3 + 0 | 3 | 4 | 
| Ön Koşul Dersleri | |
| Önerilen Seçmeli Dersler | |
| Dersin Dili | Türkçe | 
| Dersin Seviyesi | Lisans | 
| Dersin Türü | Seçmeli | 
| Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ERCAN MASAL | 
| Dersi Verenler | |
| Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Büşra ÇAYLAN | 
| Dersin Kategorisi | Diğer | 
| Dersin Amacı | Öğrencilere matematiğin gündelik yaşam içine sinmiş sıradan ama renkli ve eğlenceli, bir başka deyişle pek tanınmayan yüzünü göstererek matematiği daha zevkli kılmak | 
| Dersin İçeriği | Üçgenlerin gizli dünyası, sayılar ve modeller, bir bilim olarak matematik, matematik oyunları, sezgi ve hayal gücü, benzerlik ve analoji, kesinlik, kanıt ve aydınlatma, bilimde matematik: Gerçeğin aranması, matematikten zevk almak. | 
| # | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri | 
|---|---|---|---|
| 1 | Üçgenler ve özellikleri yorumlar ve günlük yaşamda uygular. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
| 2 | Sayılar ve modelleri ilişkilendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 3 | Sezgi ve hayal gücü gerektiren farklı matematik oyun ve problemlerini ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 4 | Asal sayılar, modüler aritmetik, altın oran gibi konuları günlük hayatta uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 5 | dolu tanesi,dört renk,Fermatın son teoremi,kareyi kareleme gibi yakın zamana kadar ya da hala cevaplanamamış popüler matematik problemlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
| 6 | Matematikte çok teorik gibi görünen bazı konuların diğer alanlarda nasıl uygulama alanı bulduğunu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | 
| Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık | 
|---|---|---|
| 1 | Üçgenlerin gizli Dünyası | |
| 2 | Sayılar ve modeller | |
| 3 | Bir bilim olarak matematik | |
| 4 | Matematik oyunları | |
| 5 | Yeni matematik oyunları yaratmak | |
| 6 | Sezgi ve hayal gücü | |
| 7 | Benzerlik ve analoji | |
| 8 | Kesinlik, kanıt ve aydınlatma | |
| 9 | ARASINAV | |
| 10 | Bilimde matematik: Gerçeğin aranması, yaklaşık modeller | |
| 11 | Matematikten zevk almak | |
| 12 | Matematikten zevk almak | |
| 13 | Minyatür bir dünya ve uzun bir yolculuk | |
| 14 | Bir matematik serüveni | 
| Kaynaklar | |
|---|---|
| Ders Notu | |
| Ders Kaynakları | [1] Wells, David (1997). Matematiğin Gizli Dünyası, İstanbul: Sarmal Yayınevi | 
| Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
| 1 | Matematikte geçen temel kavram, teori ve uygulamaları tanımlar. | X | |||||
| 2 | Matematiksel düşünme yapar ve bunu günlük hayatında kullanır. | X | |||||
| 3 | Karşılaştığı bir problemi sistematik olarak betimler ayrıca problemi makul, anlaşılabilir ve objektif olarak çözümler. | X | |||||
| 4 | Farklı gibi görünen olaylar arasında ilişkileri saptar. | X | |||||
| 5 | Zaman, yer ve sayılar arasındaki ilişkiler hakkında açık ve kesin fikirler söyler. | X | |||||
| 6 | Bilimsel yöntemin ilkelerini problem çözmede kullanır. | X | |||||
| 7 | Olayları araştırıcı, tarafsız, önyargısız, yerinde karar verebilen, açık fikirli olarak çözümler. | X | |||||
| 8 | Yaratıcı ve eleştirel düşünme yapar. | X | |||||
| 9 | Karşılaştığı problemleri hızlı, anlaşılır ve pratik olarak çözebilecek yöntemler belirler. | X | |||||
| 10 | Ulusal ve uluslararası çağdaş sorunları belirler. | X | |||||
| 11 | Yaşam boyu öğrenme davranışı belirler. | X | |||||
| 12 | Türk Millî Eğitim Sisteminin dayandığı temel değer ve ilkeler ile özel alan öğretim programının yaklaşım, amaç, hedef, ilke ve tekniklerini belirler ve kullanır. | X | |||||
| 13 | Öğrencilerinin gelişim ve öğrenmelerini belirler. Değerlendirme sonuçlarını daha iyi bir öğretimin verilmesi için kullanır ve sonuçları öğrenci, veli, yöneticiler ve öğretmenlerle rapor eder. | X | |||||
| 14 | Özdeğerlendirme yapar. Yeni bilgi ve fikirleri kullanır, kendisini ve kurumunu geliştirmede gerekli olanları saptar. Toplumun değerlerini ve çevreyi koruma konularını saptar. | X | |||||
| 15 | Verilen bilgileri doğrudan kabul etmek yerine, “neden” sorusunu sorarak verilen bilginin kaynağını belirler. | X | |||||
| # | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 | 
|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
| 1 | Üçgenler ve özellikleri yorumlar ve günlük yaşamda uygular. | |||||||||||||||
| 2 | Sayılar ve modelleri ilişkilendirir. | |||||||||||||||
| 3 | Sezgi ve hayal gücü gerektiren farklı matematik oyun ve problemlerini ifade eder. | |||||||||||||||
| 4 | Asal sayılar, modüler aritmetik, altın oran gibi konuları günlük hayatta uygular. | |||||||||||||||
| 5 | dolu tanesi,dört renk,Fermatın son teoremi,kareyi kareleme gibi yakın zamana kadar ya da hala cevaplanamamış popüler matematik problemlerini açıklar. | |||||||||||||||
| 6 | Matematikte çok teorik gibi görünen bazı konuların diğer alanlarda nasıl uygulama alanı bulduğunu açıklar. | 
| Değerlendirme Sistemi | |
|---|---|
| Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı | 
| 1. Ödev | 10 | 
| 1. Ara Sınav | 90 | 
| Toplam | 100 | 
| 1. Yıl İçinin Başarıya | 50 | 
| 1. Final | 50 | 
| Toplam | 100 | 
| AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 | 
| Ara Sınav | 1 | 10 | 10 | 
| Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 | 
| Ödev | 1 | 5 | 5 | 
| Final | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü | 102 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,08 | ||
| dersAKTSKredisi | 4 | ||